دوره 17, شماره 54

 

ارسال های اخیر

  • دانش آسیب دیده ما: درآمدی بر چالش کارآمدی علوم انسانی 

    سلحشوری, احمد؛ پاریاد, رحمان (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2013-05-22)
    هدف: پژوهش حاضر ضمن تبیین مؤلفه‌های دانش و اطلاعات، چالش کارامدی در علوم انسانی را مورد واکاوی قرار داده است. پیشرفتهای روزافزون انسان در عصر مدرن، منیّت انسان مدرن را بر ...

  • آسیب شناسی مبانی دین‌پژوهی ازمنظررهیافت هرمنوتیکی 

    روحانی, حسین؛ آقا حسینی, علیرضا؛ امام جمعه زاده, سید جواد (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2013-05-22)
    هدف: هدف مقالۀ حاضر، آسیب‌شناسی مبانی دین‌پژوهی از منظر رهیافت هرمنوتیکی است که طی آن، عناصر و دقایق سازندۀ رهیافت هرمنوتیکی روشنفکری دینی، توصیف و تبیین و نقد شده است.

  • مهدویت پژوهی و آینده پژوهی: تشابهات و تمایزات 

    بهروزی لک, غلامرضا (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2013-05-22)
    هدف: مهدویت‌پژوهی و آینده‌پژوهی به عنوان دو حوزۀ مطالعاتی مطرح در جامعۀ اسلامی، به لحاظ موضوعی و کاربردی، تعاملات مهمی با هم دارند. مهم‌ترین این تشابهات و تعاملات از یک سو ...

  • امکان اسلامی سازی دانش سیاسی از منظرشهید مطهری و دکترداوری 

    مجیدی, حسن؛ چیت فروش, سجاد (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2013-05-22)
    هدف: هدف مقالۀ حاضر شناخت ادلّه و شواهد موجود در آرای دو تن از متفکران معاصر برای امکان یا امتناعِ بنا نهادنِ فلسفۀ سیاسی مدرن بوده است.

  • نظریه دانشگاه اسلامی: الگوی فرهنگی منتج از روش نظریه مبنایی 

    مهدی, رضا (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2013-05-22)
    هدف: پس از گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی و درخشش نظام آموزش عالی و دانشگاهها با محوریت توسعۀ کمّی، هنوز مباحث زیادی در مورد ماهیت، چرایی و چگونگی دانشگاه اسلامی ...