عوامل موثر بر انگیزه یادگیری کارکنان فا. کردستان در دوره های عرضی
(ندگان)پدیدآور
مرادی, اکبر
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: در حوزه آموزش اثربخشی به مفهوم یادگیری است. و یاگیری به معنای بروز رفتار خاصی است که در نتیجه آموزش از افراد سر می زند هدف این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر ارتقای یادگیری فراگیران دوره های عرضی فا. استان کردستان می باشد. 
روش:این تحقق از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع پیمایشی – توصیفی و از نظر روش کمی می باشد. جامعه آماری کلیه کارکنان پایور ستاد فا. استان کردستان اعم از افسر، درجه دار و کارمندان همتراز می باشند نمونه آماری براساس فرمول کوکران 206 نفر انتخاب گردید روش نمونه گیری بصورت نمونه گیری طبقه ای – تصادفی بوده است.روش جمع آوری اطلاعات به روش کتابخانه ای و روش بدست آوردن داده ها از طریق پرسشنامه محقق ساخته از نوع طیف لیکرت 5 گزینه ای شامل 29 گویه بوده است که البته روایی پرسشنامه مذکور توسط تعداد از نخبگان بصورت صوری و پایایی با استفاده از آلفای کرونباخ 946/0 محاسبه گردید.
یافته ها: در این تحقیق عوامل موثر بر ارتقای یادگیری فراگیران شامل سه بعد: عوامل فردی، سازمانی و اجتماعی و این سه جمعا به سیزده شاخص شناسایی گردیدند.
نتایج: از میان مولفه های سه گانه فوق به ترتیب : عوامل فردی سپس سازمانی و بالاخره اجتماعی بیشترین تاثیر را بر ارتقای یادگیری فراگیران داشتند. در سطح ابعاد، از میان ابعاد مولفه فردی، تعهد شغلی و تحصیلات و از میان ابعاد مولفه سازمانی، هدفگذاری و اساتید و در میان ابعاد مولفه اجتماعی ، خانواده بالاترین تاثیررا بر ارتقای یادگیری داشتند.
کلید واژگان
یادگیریفراگیران
انگیزه
دوره عرضی
کردستان
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01



