نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعرفت, فهیمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:18:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:18:00Z
dc.date.available1399-07-09T00:18:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:18:00Z
dc.date.issued2006-02-20en_US
dc.date.issued1384-12-01fa_IR
dc.date.submitted2016-12-01en_US
dc.date.submitted1395-09-11fa_IR
dc.identifier.citationمعرفت, فهیمه. (1384). بررسی خطاهای زبانی در نوشتار دانش آموزان فارسی آموز کرد زبان در سطح متوسط زبان آموزی. متن پژوهی ادبی, 9(26), 10-37. doi: 10.22054/ltr.2006.6352fa_IR
dc.identifier.issn1735-1170
dc.identifier.issn2476-6186
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/ltr.2006.6352
dc.identifier.urihttp://ltr.atu.ac.ir/article_6352.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/174262
dc.description.abstractپژوهش حاضر ما را در رابطه با چیستی خطاهای قانونمندی که زبان آموزان مرتکب می شوند در کشف ماهیت راهبردها و فرضیه های یادگیری زبان بسیار کمک می کند. سوال های این تحقیق عبارتند از این که زبان آموزان کرد چه خطاهایی را مرتکب می شوند و بسامد تکرار هر خطا و منبع هر خطا کدام است. نوشتار ۱۰۰ نفر دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی شهرستان مهاباد در فاصله سنی ۱۱-۱۰ سال که زبان مادری آنها کردی (گویش مهاباد) است، بصورت انشایی با موضوع یکسان تحلیل و بررسی شد. در این تحقیق زبان آموزان در همه ی حوزههای دستوری ساخت واژی، نحوی، واژگانی - معنایی مرتکب خطا شده اند اما در حوزه ی نحوی تعداد و بسامد و درصد خطاهایشان بیشتر است. البته بطور موردی بیشترین خطا مربوط به جز ء فعلی نامناسب (ساختواژی) و کمترین خطا مربوط به شخص فعلی (نحوی) می باشد. در این تحقیق، تداخل زبان مادری یکی از منابع اصلی خطاهای زبانی محسوب میگردد. با وجود این، خطاهای بسیاری نیز از تداخل متقابل واحدها در درون زبان مقصد و راهبردهای یادگیری زبان آموز، سرچشمه می گیرند. چیزی کمتر از یک سوم خطاهای زبان آموزان، خطاهای درون زبانی هستند و حدود دوسوم آنها، خطاهای بین زبانی هستند و بخشی هم به عنوان خطاهای راهبردهای یادگیری آموزنده هستند.fa_IR
dc.format.extent4831
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمتن پژوهی ادبیfa_IR
dc.relation.ispartofLiterary Text Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/ltr.2006.6352
dc.subjectخطاهای ساخت واژیfa_IR
dc.subjectخطاهای نحوی» خطاهای نوشتاری» خطاهای واژگانی - معنایی فارسی آموزان کرد زبانfa_IR
dc.titleبررسی خطاهای زبانی در نوشتار دانش آموزان فارسی آموز کرد زبان در سطح متوسط زبان آموزیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue26
dc.citation.spage10
dc.citation.epage37


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد