مرور دوره 6, شماره 16 بر اساس تاریخ انتشار

  • گفتاو درونی به عنوان تمرین ذهنی مطالعه زبان اموزان انگلیسی به عوان زبان خارجی 

    مفتون, پرویز؛ بهرامی, اکرم (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2003-02-20)
    هدف این تحقیق بررسی میزان استفاده از گفتار درونی به عنوان تمرین ذهنی توسط زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی با سطوح مختلف بسندگی زبان می باشد . بعلاوه برخی ازخصوصیات و عملکردهای گفتار درونی آزمودنیها نیز در این مطالعه ...

  • ارزیابی اولین دوره تربیت مدرس در کانون زبان ایرانیان 

    بالغی زاده, ساسان (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2003-02-20)
    خلاصه مقاله : این مقاله گزارشی درباره اولین دوره جامع تربیت مدرس درکانون زبان ایران می باشد . این دوره که با حضور13 دانشجو معلم تشکیل شده6 ماه به طول انجامید . برنامه دوره در ٢ ترم ارائه شد که مجموعا ١٢٠ ساعت آموزشی را ...

  • معدودیتهای تکاملی در فراگیری زبان دوم دسترسی به زبان های جهانی 

    ایروانی, حسن؛ بیرجندی, پرویز (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2003-02-20)
    تعدادی از متخصصین بر این باورند که فرهنگی منفی بین آغاز فراگیری زبان دوم ونتایج آزمونهاو مختلف زبان دوم وجود دارد . تصور می مئود که نوعی زمان بندی بیولوژیکی در ارتباط با محدودیت تکاملی و رشد زبان دخالت دارد . دراین پژوهش ...

  • عوامل دخیل در موفقیت مترجم شفاهی 

    محمودزاده, کامبیز (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2003-02-20)
    مطالعه ی اجمالی درباره ی عملکرد مترجم مکتوب یا مترجم شفاهی نمایانگر این واقعیت است که عوامل مختلفی در دستیابی مترجم به موفقیت در امر ترجمه دخیل اند. درمقاله ی حاضر سعی بر آن است به برخی از این عوامل اشاره شود ، هرچند کانون ...

  • سنجش درباره ی فایده ی استفاده از اینترنت درکلاس های درک خواندن انگلیسی به عنوان زبان خارجی 

    عالی پناهی, فاطمه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2003-02-20)
    اینترنت ابزاری برای ارتباط آرای مردم با یکدیگر به حساب می آید و می تواند مجموعه ی موادی را برای ایجاد ارتباط به زبان خارجی در اختیار محقق قرار دهد . در مقاله حاضر کوشش خواهد شد به ویژگی های زبانی اینترنت در کاربرد زبان ...

  • مقایسه تطبیقی یادگیری زبان انگلیسی دانش اموزان یک زبانه و دو زبانه دبیرستانی 

    بیرجندی, پرویز؛ مرعشی, حمید (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2003-02-20)
    کشور ایران حاوی مناطق جغرافیایی مختلف یک زبانه ، دو زبانه، و چند زبانه می باشد و در عین حال ، کلیه این مناطق دارای نظام آموزشی یکسان ، منجمله نظام آموزش زبان انگلیسی واحد در مقاطه راهنمایی و متوسطه می باشند . تحقیق حاضر ...