بررسی عوامل موثر بر نگرش دانشجویان رشتههای هنری نسبت به ریاضیات
(ندگان)پدیدآور
گل فرشچی, فاطمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش در راستای بررسی علل کاهش رغبت دانشجویان رشتههای هنری به یادگیری ریاضیات و ارائه راهکارهای لازم انجام گرفته است. در این مطالعه تعداد 155 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه هنر اسلامی تبریز انتخاب شده و پس از گردآوری اطلاعات توسط پرسشنامه، با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمونهای مناسب، دادهها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق حاکی از آن است که در بین ورودیهای دانشگاه پایه علمی دختران قویتر از پسران بوده و پس از ورود به دانشگاه نیز عملکرد تحصیلی دختران نسبت به پسران بهتر بوده و سطح یادگیری دروس ریاضی آنها نیز بیشتر از پسران است. همچنین نتایج نشان میدهد میزان علاقه دانشجویان به یادگیری دروس ریاضی در حال کاهش بوده و عواملی مانند میزان اطلاع از جایگاه ریاضی و کاربردهای آن در رشته تحصیلی، نظرات و سخنان دانشجویان، میزان یادگیری دروس ریاضی دبیرستان، معدل واحدهای گذرانده شده و پایین آمدن سطح علمی در میزان علاقه به دروس ریاضی دانشگاه تاثیر مثبت دارند. ولی بین میزان علاقه به دروس ریاضی و حجم و سطح مباحث موجود در سرفصلهای دروس ریاضی همبستگی منفی وجود دارد و سر فصلهای موجود متناسب با رشتههای تحصیلی نمیباشند.
کلید واژگان
رشته هنررغبت
ریاضیات
یادگیری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه اصفهانسازمان پدید آورنده
گروه چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریزشاپا
2345-64932345-6507




