• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه ریاضی و جامعه
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه ریاضی و جامعه
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عوامل موثر بر نگرش دانشجویان رشته‌های هنری نسبت به ریاضیات

    (ندگان)پدیدآور
    گل فرشچی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    999.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش در راستای بررسی علل کاهش رغبت دانشجویان رشته‌های هنری به یادگیری ریاضیات و ارائه راهکارهای لازم انجام گرفته است. در این مطالعه تعداد ‎155‎ نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه هنر اسلامی تبریز انتخاب شده و پس از گردآوری اطلاعات توسط پرسشنامه، با استفاده از نرم افزار ‎SPSS‎ و آزمون‌های مناسب، داده‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق حاکی از آن است که در بین ورودی‌های دانشگاه پایه علمی دختران قویتر از پسران بوده و پس از ورود به دانشگاه نیز عملکرد تحصیلی دختران نسبت به پسران بهتر بوده و سطح یادگیری دروس ریاضی آنها نیز بیشتر از پسران است. همچنین نتایج نشان می‌دهد میزان علاقه دانشجویان به یادگیری دروس ریاضی در حال کاهش بوده و عواملی مانند میزان اطلاع از جایگاه ریاضی و کاربردهای آن در رشته تحصیلی، نظرات و سخنان دانشجویان، میزان یادگیری دروس ریاضی دبیرستان، معدل واحدهای گذرانده شده و پایین آمدن سطح علمی در میزان علاقه به دروس ریاضی دانشگاه تاثیر مثبت دارند. ولی بین میزان علاقه به دروس ریاضی و حجم و سطح مباحث موجود در سرفصل‌های دروس ریاضی همبستگی منفی وجود دارد و سر فصل‌های موجود متناسب با رشته‌های تحصیلی نمی‌باشند.
    کلید واژگان
    رشته هنر
    رغبت
    ریاضیات
    یادگیری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    گروه چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز

    شاپا
    2345-6493
    2345-6507
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/msci.2020.120979.1355
    http://math-sci.ui.ac.ir/article_24864.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171631

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب