• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات آموزش زبان فارسی
    • دوره 4, شماره 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات آموزش زبان فارسی
    • دوره 4, شماره 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    جایگاه ادبیات در آموزش زبان فارسی

    (ندگان)پدیدآور
    خدایی لیقوان, عاطفه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    6.240 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ادبیات مهم‌ترین بخش فرهنگ کلاسیک و از مهم‌ترین عناصر ملی فرهنگ کشور است که همواره ابزاری برای انتقال فرهنگ و تمدن ایران بوده است. برای موفق شدن در امر آموزش زبان نیز، از این ابزار می‌توان به شکلی نظام­مند استفاده کرد. در این تحقیق در ابتدا نگاهی کوتاه به دو شیوۀ اساسی آموزش زبان یعنی شیوه­های ترکیبی و تحلیلی شده و روش‌های حاصل از این دو رویکرد معرفی شده است. تحقیقات نشان می­دهد استفاده از زبان‌شناسی نظام­مند نقش‌گرا که دیدگاهی معنا محور است و علاوه بر زبان به تعاملات فرهنگی نیز اهمیت می­دهد، روشی مناسب برای آموزش زبان است. در ادامه فواید استفاده از متن ادبی در آموزش زبان و موانع موجود در این راه بررسی شده است. این مطالعه مزایای استفاده از ادبیات در آموزش زبان را مورد بررسی قرار داده و دریافته است که ادبیات در آموزش زبان فرصت مناسبی برای آگاهی زبانی است. از دیگر فواید استفاده از متون ادبی می­توان به استفاده بهتر از واژگان و افزایش سرعت خواندن، تاثیرگذاری بر تعامل زبان­آموزان و متن و افزایش میزان صحبت زبان آموزان به دلیل ارزش بینارشته­ای ادبیات اشاره کرد. نتیجه این که گنجاندن ادبیات در آموزش زبان یک مزیت در یادگیری است؛ زیرا باعث پیشرفت صلاحیت زبان آموزان در تمام مهارت‌های زبانی می‌شود.
    کلید واژگان
    متون ادبی
    یادگیری زبان
    ادغام زبان
    ادبیات

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    جامعه المصطفی العالمیه
    سازمان پدید آورنده
    استاد مدعو دانشگاه قم

    شاپا
    2538-6042
    URI
    http://maz.journals.miu.ac.ir/article_4651.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171518

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب