نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعرب نژاد, زینبfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:10:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:10:51Z
dc.date.available1399-07-09T00:10:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:10:51Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-02-13en_US
dc.date.submitted1398-11-24fa_IR
dc.identifier.citationعرب نژاد, زینب. (1397). نقش انگیزشی محتوا در گسترش و بهبود آموزش زبان فارسی و راهکارهای آن. مطالعات آموزش زبان فارسی, 4(6), 111-123.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_4134.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171516
dc.description.abstractدر جهان پر رقابت امروز زبان‌های بیشتری تلاش می‌کنند تا به امپریالیسم زبان انگلیسی پایان دهند و می‌کوشند تا زبان بومی خود را به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های هویت ملی ترویج دهند. زبان از مهمترین عناصر فرهنگ ملی است و ارتباط میان فرهنگ و زبان همواره محل بحث بوده است اینکه آیا زبان بازتاب فرهنگ است و یا زبان فرهنگ را می‌سازد نشان از اهمیت و رابطه میان این دو مولفه دارد. اگر به انتشار فرهنگ ایرانی اهتمام داریم باید بحث آموزش زبان فارسی را به صورت جدی دنبال کنیم اما در وهله نخست باید مخاطبان را برای یادگیری این زبان ترغیب کنیم. زبان فارسی به عنوان یکی از شاخص‌های هویت فرهنگی ایرانیان از جایگاه ممتازی در منطقه برخوردار است. در رقابت میان زبان ها برای جذب فراگیران بیشتر، بحث نخست انگیزه مند کردن علاقه مندان به فراگیری زبان فارسی است. به عبارتی چرا باید فارسی یاد بگیرند. این بخش در واقع بعد تبلیغاتی برای جذب زبان آموز بیشتر است. انگیزش (motivation) در یادگیری زبان در تمام فرایند آموزش نقش موثری ایفا می‌کند. از گام نخست برای جذب مخاطب و تا روش تدریس، محتوا، ارزشیابی و غیره. اما در گام نخست بایستی مولفه انگیزش در جذب مخاطبان یادگیری زبان فارسی را جدی بگیریم. نیاز سنجی آنها و تعیین اهدافشان برای یادگیری فارسی کمک می‌کند تا تولید محتوا جهت‌دار و مناسب با ذائقه مخاطب شکل بگیرد. یکی از چالش‌های آزفا تولید محتوا مطابق با استاندارهای آموزش زبان دوم است. تولید محتوای جذاب مناسب با نیاز فراگیران، استفاده از ظرفیت‌های آموزش الکترونیک، بهره‌مندی از پتانسیل ادبیات فارسی؛ راهکارهای عملیاتی مانند استفاده از آموزش و پرورش برای ارتقای آموزش فارسی، همگی از روش‌هایی است که برای گسترش بیشتر زبان فارسی در این مقاله بحث خواهند شد.fa_IR
dc.format.extent5560
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectآزفاfa_IR
dc.subjectزبان فارسیfa_IR
dc.subjectانگیزشfa_IR
dc.subjectمحتوای درسیfa_IR
dc.titleنقش انگیزشی محتوا در گسترش و بهبود آموزش زبان فارسی و راهکارهای آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه تربیت معلم فرهنگیانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue6
dc.citation.spage111
dc.citation.epage123


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد