| dc.contributor.author | فرجی اصطلخ پشتی, سید اسماعیل | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:10:50Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:10:50Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T00:10:50Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T00:10:50Z |  | 
| dc.date.issued | 2018-02-20 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-12-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2019-03-16 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-12-25 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | فرجی اصطلخ پشتی, سید اسماعیل. (1396). بررسی نقش داستان کوتاه در فرآیند آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان. مطالعات آموزش زبان فارسی, 3(5), 85-102. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2538-6042 |  | 
| dc.identifier.uri | http://maz.journals.miu.ac.ir/article_2707.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171508 |  | 
| dc.description.abstract | برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در هر مقطعی و متناسب با هر مطلبی، دستگاه و روش آموزشی خاصی ایجاب میکند. این دستگاه آموزشی با نگاه به نیاز زبان آموز شکل میگیرد. یک روش برای ایجاد انگیزه، کاربرد متون ادبی در کلاس درس برای زبان آموزان است؛ زیرا نثر ادبی، نثر خلاقانهای در سویههای ساختاری و روایی است. در این بین داستان کوتاه با تکیه بر جنبۀ ارتباطی زبان، موقعیتهایی را میآفریند که هدفی فرهنگی و جامعه شناختی را در کنار آموزش واژگانی و دستوری دنبال میکند. داستان کوتاه ابزار بسیار مناسبی است که جریان فراگیری را بهصورت عمیق در زبانآموز ایجاد میکند. بهرهگیری از این شیوۀ ارتباطی، سبب میشود که مدرس بتواند به مباحثی فراتر از انتقال آموزههای اطلاعاتی زبان (ساختها و اشکال دستوری) بپردازد. در این مقاله با بهرهگیری از روش توصیفی- تحلیلی پس از بررسی کلی روشهای آموزش زبان به غیرفارسی زبانان به بیان اهمیت بهرهگیری از داستان کوتاه میپردازیم. نتایج این پژوهش نشان میدهد که در فرآیند آموزش زبان به غیرفارسی زبانان، با بهرهگیری از ساختار داستان کوتاه در فرآیندی جذاب بدون پیچشهای شعری و صورخیال دیگر متون ادبی، میتوان عناصر فرهنگی، جامعهشناختی و واژگانی را به زبانآموزان منتقل ساخت. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 8061 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | جامعه المصطفی العالمیه | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات آموزش زبان فارسی | fa_IR | 
| dc.subject | آموزش زبان فارسی | fa_IR | 
| dc.subject | غیرفارسیزبانان | fa_IR | 
| dc.subject | ادبیات | fa_IR | 
| dc.subject | داستان کوتاه | fa_IR | 
| dc.title | بررسی نقش داستان کوتاه در فرآیند آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | مدرس جامعه المصطفی (ص) العالمیه | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 3 |  | 
| dc.citation.issue | 5 |  | 
| dc.citation.spage | 85 |  | 
| dc.citation.epage | 102 |  |