• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 9, شماره 2(پیاپی 25)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 9, شماره 2(پیاپی 25)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی مقایسه ای کارکردهای ارتباطی و اقتصادی شبکه های اجتماعی فیس بوک و کلوب

    (ندگان)پدیدآور
    محمدپور, ساراتاجیک, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    301.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سازوکارها و ابزارهای ارتباطی اینترنت به دلیل فراهم کردن امکان تعامل، اشتراک گذاری و شکل گیری شبکه های ارتباطی در بینکنشگران فضای سایبر، از دیدگاه علوم ارتباطات و علوم سیاسی مقوله ای دارای اهمیت است. تکنولوژی های نوین ارتباطی آنچنانزندگی بشر را دگرگون کرده است که شناخت ابعاد مختلف تغییرات به وجود آمده بر اثر حضور هر یک از این تغییرات ، حوزهمطالعاتی جداگانه ای را می طلبد. در تحقیق حاضر به بررسی مقایسه ای کارکردهای ارتباطی، اقتصادی شبکه های اجتماعی فیس بوکو کلوب می پردازیم. در واقع فرضیه اصلی تحقیق این است که کارکردهای سازوکارهای ارتباطی و اقتصادی شبکه های اجتماعیفیس بوک و کلوب متفاوت است. روش تحقیق حاضر پیمایشی است و از پرسشنامه پژوهشگر ساخته در انجام آن استفاده شده است.جامعه آماری پژوهش تمام اعضای شبکه های اجتماعی فیس بوک و کلوب را در بر می گیرد. یافته های پژوهش نشان می دهند کهبهترین امکاناتی که شبکه های اجتماعی فیس بوک و کلوب برای کاربران فراهم کرده اند در این دو شبکه کاملا متفاوت است؛درخصوص استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی فیس بوک و کلوب، شبکه اجتماعی فیس بوک در همه موارد از شبکه اجتماعیکلوب قوی تر عمل می کند بجز درگزینه چت کردن که 100 % پاسخگویان به این گزینه پاسخ داده اند؛ همچنین درگزینه هایدوستیابی، همسریابی و مشارکت در بحث های گروهی این دو شبکه در یک سطح بودند. از بین کارکردهای مورد بررسی شبکه هایاجتماعی فیس بوک و کلوب بهترین کارکردها در این دو شبکه،کارکردهای ارتباطی هستند که میانگین آنها به طور متوسط به ترتیب3 و / 3 است و ضعیف ترین کارکردها در این دو شبکه،کارکردهای اقتصادی هستندکه میانگین آنها بطور متوسط به ترتیب 4 / 4/2 و 92/3 است. مطابق یافته های تحقیق کارکردهای اقتصادی و ارتباطی شبکه های اجتماعی فیس بوک و کلوب، مستقل از هم و قابل تعمیمبه جامعه ی آماری می باشند.
    کلید واژگان
    شبکه های اجتماعی
    فیس بوک
    کلوب
    کارکردهای ارتباطی و اقتصادی

    شماره نشریه
    225
    تاریخ نشر
    2014-07-23
    1393-05-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق (نویسنده و عهده دار مکاتبات)
    کارشناس ارشد علوم ارتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق

    شاپا
    2008-9619
    URI
    http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_7054.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170551

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب