• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 7, شماره 2(پیاپی 17)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 7, شماره 2(پیاپی 17)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان بهرهمندی دانشجویان کارشناسی رشته ارتباطات اجتماعی شهر تهران از برنامه های شبکههای رادیویی ایران

    (ندگان)پدیدآور
    سیدوحید, سیدوحیدمظفری, افسانهتوکلی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    370.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام تحقیق حاضر شناخت میزان بهره مندی دانشجویان رشته ارتباطات اجتماعی شهر تهران از شبکه های رادیویی ایراناست. برای انجام این تحقیق در مراحل اولیه منابع موجود در رابطه با موضوع مطالعه و بررسی شده است، مهمترین نظریه هایی که دراین تحقیق آمده است نظریه های مخاطب شناسی است.چارچوب نظری تحقیق شامل نظریه استفاده و خشنودی و نظریه کارکرد رسانهمی شود. میزان بهره مندی از شبکه های رادیویی متغیر وابسته و میزان اوقات فراغت، زمان استفاده، مکان استفاده و میزان رضایت ازشبکه های رادیویی مهمترین متغیرهای مستقل تحقیقند.روش تحقیق پیمایش و تکنیک چمع آوری داده ها پرسشنامه است . جامعهآماری در این تحقیق شامل 1294 دانشجوی کارشناسی رشته ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی و شرق است،حجم نمونه نیز با توجه به فرمول کوکران 204 به دست آمده است و نمونه گیری به روش احتمالی طبقه بندی شده صورت گرفتهتجزیه و تحلیل شده اند. مهمترین نتایج تحقیق نشان می دهد که : SPSS است.و در آخر داده های به دست آمده از طریق نرم افزار- بین دو متغیر میزان استفاده از رادیو و میزان رضایت از برنامه های آن همبستگی وجود دارد. با بالا رفتن میزان استفاده از رادیو، میزانرضایت از برنامه های رادیو نیز بیشتر می شود و برعکس.- بین میزان استفاده از رادیو و میزان اوقات فراغت همبستگی معناداری وجود ندارد.- بین دو متغیر انواع استفاده از برنامه های رادیویی و میزان استفاده از رادیو تفاوت معناداری وجود ندارد.- بین دو متغیر جنسیت و انواع استفاده از برنامه های رادیویی تفاوت معناداری وجود دارد.- میان دو متغیر مکان گوش دادن به رادیو ومیزان استفاده از شبکه های رادیویی تفاوت معناداری وجود ندارد.- میان دو متغیر زمان گوش دادن به رادیو ومیزان استفاده از شبکه های رادیویی تفاوت معناداری وجود دارد.
    کلید واژگان
    اوقات فراغت
    بهره مندی از رادیو
    رضایت
    شبکه رادیویی
    مخاطب شناسی

    شماره نشریه
    217
    تاریخ نشر
    2012-06-21
    1391-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    ندارد
    ندارد
    نویسنده و مسئول مکاتبات

    شاپا
    2008-9619
    URI
    http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_4290.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170469

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب