اعتبار رسانه ای به عنوان یک منبع استراتژیک بررسی تئوریک نقش اعتبار رسانه ای در مدل های مدیریت استراتژیک
(ندگان)پدیدآور
شاه منصوری, بیتاشاه منصوری, پوریانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه در بسیاری از نقاط دنیا ارزش شرکت ها بیش از آن که بر اساس دارایی شان سنجیده شود بر اساس اعتبار آنها برآورد می گردد.این در حالی است که بسیاری از شرکت ها تنها با داشتن اعتبار در میان مردم ارزشی بسیار بیشتر از دارایی های منقول و غیر منقول خوددارند. این وضعیت از زمانی نمود یافت که نام های تجاری پا به عرصه وجود گذاشتند و نقش تبلیغاتی رسانه ها پررنگ تر از قبل شد. بااین وجود در ایران، هنوز اعتبار رسانه ای سازمان ها به عنوان یک منبع استراتژیک یا به عبارتی یکی از دارایی های سازمانی نادیدهگرفته می شود.بر همین اساس این مقاله با هدف نشان دادن نقش اعتبار رسانه ای به عنوان یک منبع استراتژیک به رش ته تحریر درآمده است . برایدست یابی به این هدف از مدل های مختلف در مدیریت استراتژیک استفاده و به این طریق، اثباتی علمی برای موضوع یاد شده ارائهشده است.
کلید واژگان
مدیریت استراتژیکرسانه
اعتبار رسانه ای
منبع استراتژیک
مدل تحلیل پنج نیرو
زنجیره ارزش
SWOT
شماره نشریه
419تاریخ نشر
2013-01-201391-11-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
نویسنده و عهده دار مکاتباتندارد




