دوره 7, شماره 4(پیاپی 19)
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نگاه جامعه شناختی به گروه های اجتماعی مجازی
(دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-01-20)"گروه های اجتماعى مجازی مجموعه افرادى در شبکه های اجتماعی [سایبری] هستند که در وضع واحدى قرار دارند و براثر منافع یااحساسات مشترکى به هم پیوند یافته اند." از ویژگی های این گروه های اجتماعی مجازی؛ مرجعیت، فی نفسه ...
-
کارکرد بازیهای رایانه ای در رفتار نوجوانان
(دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-01-20)بررسی اثر بازی های رایانه ای بر سازگاری، توانایی ذهنی، روابط اجتماعی، میزان فعالیت ها و سرگرمی جمعی، میزان تماشایتلویزیون، تأثیر بازی های رایانه ای، میزان رابطه با خانواده، میزان خشونت، تأثیر بازی های رایانه ای را ...
-
بررسی تاثیر رسانه ملی در ایجاد شکاف نسلی
(دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-01-20)در دهه های اخیر جامعه ایران شاهد تضادها و اختلافهایی میان والدین و فرزندان شده است. این اختلاف ها و تضادها در نهایت منجر بهپدیده شکاف نسلی شده است. این مقاله تلاش کرده است به بررسی رابطه رسانه ملی با میزان شکاف نسلی ...
-
بررسی مدیریت سازمانی روزنامه های دنیای اقتصاد و سرمایه
(دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-01-20)پژوهش حاضر طی سال های 88 87 در دو روزنامه اقتصادی دنیای اقتصاد و سرمایه با متد پیمایشی و مصاحبه ای انجام گرفت . نمونه های آماری این تحقیق 35 روزنامه نگار و دست اندرکار در این دو روزنامه ها بودند. شیوه نمونه گیری بصورت ...
-
بررسی رابطه هویت اسلامی، فضای مجازی وجهانی شدن
(دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-01-20)هویت اسلامی نوعی هویت جمعی است که بین فردوجامعه ارتباط برقرار می کند وبیان می کند که بین اینکه چگونه خودم راببینمبااینکه دیگران چگونه من را می بینند ارتباط برقرارسازد. جهانی شدن ناظربه وضعیت طبیعی وغیرارادی می باشد ...
-
عوامل اجتماعی - فرهنگی مرتبط با سواد رسانه ای دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران شرق)
(دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-01-20)پژوهش حاضر به دنبال بررسی سواد رسانه ای دانشجویان و عوامل اجتماعی - فرهنگی که به نوعی بر میزان سواد رسانه ای آنان تأثیرمی گذارد، بوده است. روش کار ما در این پژوهش پیمایش است و تکنیک جمع آوری داده ها نیز پرسشنامه می ...
-
تأثیر دیپلماسی رسانه ای بر تبادل فرهنگی کشورها
(دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-01-20)هدف اصلی این تحقیق بررسی تأثیر دیپلماسی رسانه ای بر تبادل فرهنگی کشورها می باشد. با توجه به این که توان دسترسیبه تمام اعضای جامعه امکان پذیر نبوده و نمی توان فهرستی از تمامی اعضای جامعه آماری تهیه نمود؛ از این رو، ...
-
اعتبار رسانه ای به عنوان یک منبع استراتژیک بررسی تئوریک نقش اعتبار رسانه ای در مدل های مدیریت استراتژیک
(دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-01-20)امروزه در بسیاری از نقاط دنیا ارزش شرکت ها بیش از آن که بر اساس دارایی شان سنجیده شود بر اساس اعتبار آنها برآورد می گردد.این در حالی است که بسیاری از شرکت ها تنها با داشتن اعتبار در میان مردم ارزشی بسیار بیشتر از ...
-
بررسی عوامل سیاسی موثر در توسعهی آزادی مطبوعات در ایران
(دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-01-20)بررسی تاریخ مطبوعات در ایران نشاندهنده این مساله است که روزنامه های ما - به جز زمان های کوتاهی- از آزادی بی بهره بوده اند.به اعتقاد مک کوئیل آزادی مطبوعات، میزان آزادی که رسانه از آن برخوردار است و همچنین میزان آزادی ...
-
نقش اینترنت در توسعه سیاسی
(دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2013-01-20)دستیابی به توسعه ی سیاسی یعنی فرایندی که در جریان آن نظام های ساده ی اقتداگرای سیاسی جای خود را به نظام های حق رأی همگانی،احزاب سیاسی و بروکراسی های مدنی می دهند، نیازمند آگاهی و حرکت عمومی شهروندان از یک سو و پذیرش ...



