بررسی تطبیقی نحوه مدیریت و فعالیت اقتصادی موسسات ارتباطی رسانهای معتبر در جهان
(ندگان)پدیدآور
بخشی, بهارهشهیدیان, احمدخرسند, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
موسسات ارتباطی کشورهای پیشرفته و اروپایی با استفاده از قوانین و مقررات اقتصادی، تئوریهای مدیریتی و اقتصادی و ارتباطی وشرایط موجود جامعه به ایجاد یک رسانه قدرتمند در جهان امروز پرداختهاند و در حفظ، توسعه و در نهایت رشد اقتصادی آن گامهای موفقی را برداشتهاند. در ایران نیز برخی مطبوعات و رسانهها به صورت موسسه اداره میگردند،که بهبود نحوه مدیریت اینموسسات در ایران منوط به استفاده از الگوهای خارجی بومیسازی شده میباشد. از اینرو در این مقاله با بهرهگیری از روش پیمایشبه بررسی تطبیقی نحوه مدیریت و فعالیت اقتصادی 30 نشریه برتر جهان از نظر تیراژ پرداخته شده است. نتایج این بررسی نشانگر آناست که بین نوع مالکیت روزنامه و راههای انتخابی برای مقابله با بحران اقتصادی در روزنامه رابطه معناداری وجود دارد. بنابراین بهمنظور ایجاد امنیت اقتصادی نشریههای ایران، بایستی تسهیلاتی جهت حضور این نشریهها در بورس از سوی سازمان خصوصیسازی ووزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه گردد.
کلید واژگان
موسسات مطبوعاتیمدیریت رسانه
اقتصاد رسانه
شماره نشریه
221تاریخ نشر
2013-07-231392-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
نداردنویسنده و عهده دار مکاتبات
ندارد




