مرور دوره 12, شماره 2(پیاپی38) بر اساس عنوان

در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10

  • الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس؛ چگونه به قطب خبری تبدیل شویم 

    روشندل اربطانی, طاهر؛ قمری وفا, مرتضی (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    هدف اصلی این مقاله –که استخراج‌شده از پژوهش نویسندگان در تابستان 1393 است- دستیابی به «الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس» است که با بهره‌گیری از نظرات مدیران، دبیران و حوزه سردبیری خبرگزاری فارس، دیگر خبرگزاری‌ها و ...

  • بازارسازی در سیما ، راهبرد ارتقاء کیفیت و کنترل هزینه های تولید 

    خجسته باقرزاده, حسن (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    سازمان صدا و سیما را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های رسانه‌ای دانست که دارای تعداد زیادی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی داخلی و بین‌المللی است که اکثریت قریب به‌اتفاق مراحل گوناگون تولید تا پخش اعم از فعالیت‌های سخت‌افزاری ...

  • بررسی قابلیت های کارآفرینی در بازنشستگان، مقایسه زنان و مردان شهر تهران 

    تاجیک اسماعیلی, عزیزاله؛ زاده غلام, زهرا؛ تاجیک اسماعیلی, سمیه (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    توانائی کارآفرینی از جمله ضرورت ها در عرصه ویژگی های فردی و قابلیت های افراد در جوامع هزاره سوم و از جمله عوامل رشد و توسعه و نیز یکی از شاخص های تاثیر گذار دررصد کردن چشم انداز رشد اقتصادی - اجتماعی هر جامعه محسوب می شود. ...

  • بررسی قابلیت‌های کارآفرینی در بازنشستگان (مقایسه زنان و مردان شهر تهران) 

    تاجیک اسماعیلی, عزیزاله؛ زاده غلام, زهرا؛ تاجیک اسمعیلی, سمیه (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه قابلیت‌های کارآفرینی در بازنشستگان زن و مرد شهر تهران، به‌منظور شناخت دقیق و بهره‌گیری مناسب از توانایی‌های بالقوه و بالفعل آنان جهت تقویت سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، طراحی و اجراشده است.این ...

  • بررسی و واکاوی مسئولیت های اجتماعی رسانه 

    بیابانی, غلامحسین (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    مسئولیت اجتماعی، یک رویکردی متعالی است که تحت تأثیر اجتماعی افراد یا سازمان نسبت به محیط پیرامونی خود می باشد و هدف اصلی آن، ایجاد حرکتی مثبت هرچند کوچک بر جامعه است. زیرا امروز سازمانها علاوه بر خدمات اصلی و جانبی بخشی ...

  • بررسی واکاوی مسئولیت‌های اجتماعی رسانه 

    بیابانی, غلامحسین (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    مسئولیت اجتماعی، یک رویکردی متعالی است که تحت تأثیر اجتماعی افراد یا سازمان نسبت به محیط پیرامونی خود است و هدف اصلی آن، ایجاد حرکتی مثبت هرچند کوچک بر جامعه است؛ زیرا امروز سازمان‌ها علاوه بر خدمات اصلی و جانبی بخشی از ...

  • تأثیر جهانی‌شدن ارتباطات بر گرایش شهروندان به حفظ محیط زیست (مورد تجربی ساکنین شهر تهران) 

    رضایی, مریم؛ موسوی, سید یعقوب (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    با افزایش آلودگی‌های محیطی و تخریب فزاینده زیست‌بوم توجه و نگرانی جامعه‌ها متوجه علل، پیامدها و نیز راه‌های کاهش آن شده است. عوامل مختلفی در کاهش شرایط تهدید کننده فوق دخالت دارند. پژوهش حاضر با تأکید بر نقش رسانه‌ها و ...

  • موضع‌گیری رویترز، بلومبرگ و فاینانشیال ‌تایمز در مورد صنعت نفت ایران در دوره پس از تحریم 

    نعمت الهی, پویا؛ کاوه ئی, بهروز؛ سلطانی, علیرضا (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    صنعت نفت ایران یکی از اهداف اصلی تحریم‌های اقتصادی هوشمند قرار داشت و طبعاً در فضای رفع تحریم‌ها و سپس پسابرجام نیز، این صنعت نقش پیشران اقتصاد ایران را عهده‌دار بود. یکی از متغیرهای مؤثر بر تحریم‌های اقتصادی و به ‌طور خاص ...

  • نقش رسانه ملی در شکل گیری افکار عمومی نسبت به ارزش‌های دینی 

    کرم زاده, رنگین نگار؛ تفنگ‌چی, سینا (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    رسانه‌ها به عنوان سازمان‌های ارتباطی بی‌نیاز از نظام‌های نظارت و ارزیابی نسبت به ارزش‌های دینی نیستند؛ چه اینکه هر رسانه‌ای بدون در نظر گرفتن دستاوردها و آگاهی از تأثیرات برنامه‌هایش نمی‌تواند بر عملکردش اشراف و از صحت آن ...

  • گفتمان پسا استعماری در ادبیات جهان(تحلیل گفتمان رمان ریشه ها) 

    مظفری, افسانه؛ اسدیان, مونا؛ شریفی, فرزانه (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    تحلیل گفتمان از جمله روش های علوم انسانی است که به واکاوی مفاهیم قدرت و ایدئولوژی نهفته در متون مختلف می پردازد. این شناخت از طریق تکنیک های متفاوت گفتمانی صورت می گیرد. از جمله مهم ترین رویکردهای گفتمانی رویکرد لاکلاو و ...