• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 12, شماره 2(پیاپی38)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه ای
    • دوره 12, شماره 2(پیاپی38)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس؛ چگونه به قطب خبری تبدیل شویم

    (ندگان)پدیدآور
    روشندل اربطانی, طاهرقمری وفا, مرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    726.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این مقاله –که استخراج‌شده از پژوهش نویسندگان در تابستان 1393 است- دستیابی به «الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس» است که با بهره‌گیری از نظرات مدیران، دبیران و حوزه سردبیری خبرگزاری فارس، دیگر خبرگزاری‌ها و چند تن از کارشناسان ارشد ارتباطات و مدیریت رسانه با روش تحقیق کیفی (گروه کانون و تحلیل محتوا) انجام‌شده است. این پژوهش از نظر مدیران و کارشناسان به سه پرسش پاسخ گفته است؛ ضعف‌ها و آسیب‌های چرخه مدیریت خبر خبرگزاری فارس کدام است؟ چه متغیرهایی بر مدیریت خبر اثر مطلوب می‌گذراند؟ و الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس چگونه باید باشد؟ بر اساس نتایج این پژوهش، اگر در فرایند مدیریت خبر به هفت متغیر کلان یعنی کارکرد اصلی خبررسانی، نیازهای مردم، امکانات و محدودیت‌ها، نقش‌های مدیریتی، مطلوبیت، سرعت در انتشار و بازخورد و نظارت توجه داشته باشیم، می‌توانیم به الگوی مطلوب دست‌یابیم. در الگوی مطلوب مدیریت خبر در خبرگزاری فارس، «سه‌گام و 10 مرحله» با ابعاد و پیچیدگی‌های خود تشریح شده است که با اجرای همه تدابیر آن، می‌توانیم «اعتبار رسانه، اعتماد مخاطب، قطب خبری بودن و موفقیت در میدان‌های رقابتی» را برای خبرگزاری فارس به ارمغان آوریم.
    کلید واژگان
    خبر
    نقش خبری
    قطب خبری
    سیاست‌گذاری رسانه‌ای
    الگوی مدیریت خبر خبرگزاری فارس

    شماره نشریه
    238
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، گروه مدیریت رسانه، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، سمنان، ایران،

    شاپا
    2008-9619
    URI
    http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_11330.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170321

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب