مرور دوره 12, شماره 1(پیاپی36,37) بر اساس تاریخ انتشار

  • صورت‌بندی‌های گفتمانی قهرمان در سینمای حادثه‌ای بعد از انقلاب تحلیل گفتمان فیلم‌های افعی و سناتور 

    دلاور, علی؛ کوپالی, طاهره (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    در تحقیق حاضر گفتمان قهرمان و ضد قهرمان در ژانر حادثه ای مورد بررسی قرار می گیرد. در پژوهش حاضر سه سطح تحلیل برای بررسی نمونه‌های سینمایی انتخاب شده است تا از سطح توصیف صرف فراتر رفته و وارد تحلیل گفتمان متون شویم. هدف ...

  • منابع کسب خبر اصحاب رسانه و میزان اعتماد به این منابع 

    احمدزاده کرمانی, روح اله؛ داوری کیش باستانی, سمیه (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    در تحقیق حاضر، دیدگاه اصحاب رسانه درباره میزان استفاده از اخبار خبرگزاری‌ها و اعتماد آنان به اخبار این خبرگزاری‌ها بررسی شده است. نمونه‌های این بررسی 250نفر از اصحاب رسانه بوده که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. پس از انتخاب ...

  • جایگاه رسانه‌های ارتباط جمعی در آموزش نگرش و اخلاق زیست محیطی 

    حبیبی, اوین (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    با مرور بر وضعیت محیط زیست می‌توان دریافت که ناآگاهی یا بی‌توجهی انسان‌ها به محیط، به دلیل کمبود آموزش‌های علمی و کارشناسانه، داشتن نگرش‌ها و رفتارهای نادرست به محیط زیست، عدم مسئولیت در قبال محیط زیست و به طور کلی نداشتن ...

  • تحلیل گفتمان انتقادی سیاست‌های رسانه‌ای بی‌بی‌سی فارسی (مطالعه موردی: برنامه «صفحه 2 آخر هفته») 

    تفنگ‌چی, سینا؛ کاظمی, هاجر (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    هدف این پژوهش شناسایی و تحلیل شگردهای گفتمانی مورد استفاده در برنامه «صفحه 2 آخر هفته» پخش شده از شبکه بی‌بی‌سی فارسی در سال‌های 94 و 95 هست. تلاش بر آن بوده تا ابتدا با استفاده از تکنیک‌ها و مقوله‌های گفتمانی، شگردهای ...

  • نقش رسانه‌ها در افزایش مشارکت مردمی‌در مدیریت شهری (مطالعه موردی: منطقه 4 شهر تهران) 

    مجتبی زاده خاقانی, حسین؛ رحمتی, مجتبی؛ گودرزی, لطیفه (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    مشارکت انسان‌ها در تعیین سرنوشت جامعه خویش و تصمیم گیری برای اموری که به زندگی آنان مربوط می‌شود همواره از نگاه کارشناسان و مسئولان شهری مورد توجه و امری پسندیده بوده است و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ضرورت ...

  • نقش رسانۀ ملی در تغییر فرهنگ کارآفرینی در ایران امروز 

    رحمتی, علی اصغر؛ فرهنگی, علی اکبر (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2017-11-22)
    فرهنگ کارآفرینی از سوی برخی صاحبنظران به عنوان «خرده فرهنگ» مطرح است. به گونه‌ای که هرگونه مطالعه در مورد آن را بر اساس تاثیر متقابل حوزه‌های فرهنگی به تاثیر گذاری و تاثیر پذیری از حوزه های دیگر فرهنگ و اجتماع مانند: اخلاق ...