نقش رسانهها در افزایش مشارکت مردمیدر مدیریت شهری (مطالعه موردی: منطقه 4 شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
مجتبی زاده خاقانی, حسینرحمتی, مجتبیگودرزی, لطیفهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مشارکت انسانها در تعیین سرنوشت جامعه خویش و تصمیم گیری برای اموری که به زندگی آنان مربوط میشود همواره از نگاه کارشناسان و مسئولان شهری مورد توجه و امری پسندیده بوده است و اکنون نیز در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ضرورت مشارکت فعال و وفاق اجتماعی موثر افراد جامعه، مورد تاکید مدیران شهری است اما برای نیل به این هدف یکی از ابزارهای تحقق مشارکت شهروندان در عرصه مدیریت شهری؛ آگاهی بخشی، بستر سازی و فرهنگ سازی و بالطبع آن آموزش جامعه است از این رو دستیابی به مشارکت توسط رسانه به دلیل دخالت دادن مردم در فرایند تصمیم گیری و مجهز کردن مردم به دانش و مهارت مورد نیاز در این بحث مد نظر است. هدف اصلی این پژوهش بررسی و کشف میزان تاثیر رسانه در افکار عمومیبه منظور استفاده آن در مدیریت شهری است که اهداف فرعی از جمله بررسی میزان اهمیت تاثیر پذیری رسانه میان مردم و مدیریت افکار عمومیو راههای شناسایی ظرفیتهای مدیریت شهری را برای جلب مشارکت شهروندان در امور شهری را دنبال میکند.
کلید واژگان
رسانهمشارکت
مدیریت شهری
شهروند
شماره نشریه
13637تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهرانسازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایرانکارشناس ارشد جغرافیا گرایش برنامهریزی شهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، تهران، ایران
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران




