سیاست های اصلی رسانه ها در هنگامه بحران های ناشی از حوادث طبیعی
(ندگان)پدیدآور
خجسته, حسن
نوع مدرک
Textعلمی ـ پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ایران کشوری است که همواره در معرض حوادث و بلایای طبیعی و بحران ناشی از آن است. در هنگامه بحران، رسانه نقش تعیین کننده ای دارند. روشن بودن سیاست های اصلی فعالیت رسانه ها در این شرایط می تواند موجبات هرچه بهتر کنترل و مدیریت بحران شود. فقد سیاست های رسانه ای هنگامه بحران موجب ایجاد هزینه بیشتر و تأخیر کنترل بحران می شود. تجربه سیل نوروز 98 ضرورت تعیین سیاست های مزبور را بیش از پیش نمود. این پژوهش با روش تحلیل محتوای کیفی، صورتجلسات کمیته هماهنگی اطلاع رسانی سیل مستقر در وزارت کشور مورد بررسی قرار داده است. نتایج حاصل به صورت شش سیاست اصلی استخراج شده که با قضاوت کارشناسانم به تأیید رسیده است.
کلید واژگان
سیاست ارتباطیسیاست رسانه ای
خطر
بحران
بلایای طبیعی
فاجعه طبیعی
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2020-05-211399-03-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS
شاپا
2383-062X2383-0638



