نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامپور راد, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:07:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:07:13Z
dc.date.available1399-07-09T00:07:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:07:13Z
dc.date.issued2016-07-22en_US
dc.date.issued1395-05-01fa_IR
dc.date.submitted2015-11-03en_US
dc.date.submitted1394-08-12fa_IR
dc.identifier.citationغلامپور راد, مسعود. (1395). شناسایی انواع چارچوب‎‌های‌ رسانه‌ای ایجاد شده توسط رسانه‎های رقیب برای شکل‌دهی به خط‌مشی‌های عمومی در ایران؛ مطالعه موردی هدفمندی یارانه‌ها. مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ, 6(11), 89-110.fa_IR
dc.identifier.issn2383-062X
dc.identifier.issn2383-0638
dc.identifier.urihttp://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2147.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170136
dc.description.abstractچهارچوب‎بندی موضوع‌های عمومی یکی از مهم‌ترین امکانات و ابزارهای رسانه برای شکل ‎دادن به افکار عمومی و تأثیرگذاری در تصمیم‌های سیاسی است. رسانه‎ها از طریق چهارچوب‎بندی بر درک مخاطبان از موضوع‌ها تأثیر می‎گذارند. از این‌ رو، می‎توان انتظار داشت که رسانه‎ها از چهارچوب‎بندی موضوع‌های عمومی به‌منزلة ابزاری رقابتی استفاده کنند. رسانه‎ها با خلق چهارچوب‎های رقیب به پیش‌برد اهداف سیاسی و اتخاذ تصمیم‌های سیاسی مد نظرشان کمک می‎کنند. شناسایی انواع چهارچوب‌‌بندی‎‎های رسانه‌‌های رقیب از موضوع‌های عمومی مانند هدفمندی یارانه‎ها نشان‎دهندة چگونگی تلاش رسانه‎ها برای تأثیرگذاری در سیاست‎های عمومی است. به این منظور همة داستان‎های خبری پیرامون موضوع هدفمندی یارانه‎ها در دو گروه روزنامة رقیب تحلیل مضمونی شدند تا نحوة چهارچوب‎بندی متضاد این رسانه‌ها از موضوع‌های عمومی آشکار شود. نتایج تحقیق نشان می‎دهد که این دو گروه از روزنامه‎ها، که در رقابت سیاسی جهت‎گیری‎ها و گرایش‎های مخالفی دارند، از چهارچوب‎بندی‎های متضاد برای تأثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی استفاده می‎کنند.fa_IR
dc.format.extent211
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofمطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگfa_IR
dc.relation.ispartofInterdisciplinary Studies in Media and Cultureen_US
dc.subjectتأثیرات رسانهfa_IR
dc.subjectچاچوب‎بندیfa_IR
dc.subjectچارچوب‎های رقابتیfa_IR
dc.subjectفضای مضمونیfa_IR
dc.subjectبسته چارچوبیfa_IR
dc.titleشناسایی انواع چارچوب‎‌های‌ رسانه‌ای ایجاد شده توسط رسانه‎های رقیب برای شکل‌دهی به خط‌مشی‌های عمومی در ایران؛ مطالعه موردی هدفمندی یارانه‌هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی ـ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue11
dc.citation.spage89
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد