• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ
    • دوره 6, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ
    • دوره 6, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی انواع چارچوب‎‌های‌ رسانه‌ای ایجاد شده توسط رسانه‎های رقیب برای شکل‌دهی به خط‌مشی‌های عمومی در ایران؛ مطالعه موردی هدفمندی یارانه‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    غلامپور راد, مسعود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    211.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی ـ پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چهارچوب‎بندی موضوع‌های عمومی یکی از مهم‌ترین امکانات و ابزارهای رسانه برای شکل ‎دادن به افکار عمومی و تأثیرگذاری در تصمیم‌های سیاسی است. رسانه‎ها از طریق چهارچوب‎بندی بر درک مخاطبان از موضوع‌ها تأثیر می‎گذارند. از این‌ رو، می‎توان انتظار داشت که رسانه‎ها از چهارچوب‎بندی موضوع‌های عمومی به‌منزلة ابزاری رقابتی استفاده کنند. رسانه‎ها با خلق چهارچوب‎های رقیب به پیش‌برد اهداف سیاسی و اتخاذ تصمیم‌های سیاسی مد نظرشان کمک می‎کنند. شناسایی انواع چهارچوب‌‌بندی‎‎های رسانه‌‌های رقیب از موضوع‌های عمومی مانند هدفمندی یارانه‎ها نشان‎دهندة چگونگی تلاش رسانه‎ها برای تأثیرگذاری در سیاست‎های عمومی است. به این منظور همة داستان‎های خبری پیرامون موضوع هدفمندی یارانه‎ها در دو گروه روزنامة رقیب تحلیل مضمونی شدند تا نحوة چهارچوب‎بندی متضاد این رسانه‌ها از موضوع‌های عمومی آشکار شود. نتایج تحقیق نشان می‎دهد که این دو گروه از روزنامه‎ها، که در رقابت سیاسی جهت‎گیری‎ها و گرایش‎های مخالفی دارند، از چهارچوب‎بندی‎های متضاد برای تأثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی استفاده می‎کنند.
    کلید واژگان
    تأثیرات رسانه
    چاچوب‎بندی
    چارچوب‎های رقابتی
    فضای مضمونی
    بسته چارچوبی

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2016-07-22
    1395-05-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی
    IHCS
    سازمان پدید آورنده
    دکتری مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران

    شاپا
    2383-062X
    2383-0638
    URI
    http://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2147.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/170136

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب