دوره 8, شماره 15
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تبیین ساختارگرایانه سینمای دفاع مقدس: مطالعه موردی مهاجر و لیلی با من است
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)اﻳﻦﻧﻮﺷﺘﺎر ﺑﺮساخته شدن سینمای دفاع مقدس را واکاوی کرده و مولفههای کلیدی این سینما راﺟﺴﺘﺠﻮ ﻣﻲﻛﻨﺪ.پرسش اصلی پژوهش این است که «آیا میتوان به وجود ساختاری خاص به عنوان مشخصه اصلی فیلمهای تولید شده تحت عنوان دفاع مقدس قائل ...
-
نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر شکل گیری ارتباطات بین فرهنگی (درایران)
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)تحقیق حاضر، نقش شبکه های اجتماعی مجازی بر شکل گیری ارتباطات بین فرهنگی (درایران)است که با روش مطالعه کتابخانهای و اسنادی و ابزار فیش برداری به بررسی اهمیت و تاثیرات این شبکهها و شکل گیری و تغییرات ارتباطات بین فرهنگی در ...
-
بررسی نقش هالیوود در تشدید ایران هراسی پس از انقلاب اسلامی ایران
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)موضوع مورد بررسی در این پژوهش پدیده ایران هراسی است که در سال های اخیر، دامنه وسیع تری از رسانه ها، از جمله سینما، را در برگرفته است. بررسی فیلم های سینمایی ساخته شده در هالیوود که به نحوی با ایران مرتبط بوده اند نشان می ...
-
رویکرد اسلامورومیایی هالیوود نسبت به مسلمانان و اسلام: تحلیل نشانه شناختی فصل سوم سریال هوملند
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)در دنیای امروز، هرچه وسعت و پیچیدگی سینما و تلویزیونِ مدرن افزایش پیدا میکند، شاهد رویکردهای متفاوتی به مذاهب و ادیان گوناگون هستیم. با توجه به آنکه صنعت تلویزیون ایالاتمتحده آمریکا یکی از معروفترین، حرفهایترین و بحث ...
-
تاثیرفلسفه اخلاقی و قوم پرستی بر تمایل به خرید برند ایرانی بر اساس نقش محوری اقتصاد مقاومتی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)در جوامع پیشرفته، ارتباط بین شرکت های محلی و مشتریان آنها موضوع مورد علاقه شرکتها و جوامع دانشگاهی است.یسیاری از پژوهش های دانشگاهی بر نقش ویژگی های قوم پرستی و خصوصیات جمعیت شناختی بر خریدهای محلی تاکید نموده اند. هدف ...
-
جهانیشدن و بازنمایی نمودهای محلی- فرامحلی تبلیغات تجاری در مجلات عامه پسند ایرانی
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)پژوهش حاضر در پارادایم جهانیشدن و بر مبنای نظری جهانی- محلی شدن رونالد رابرتسون به بررسی نشانههای محلی و فرامحلی تبلیغات تجاری مجلهی عامه پسند «خانواده سبز» میپردازد. این پژوهش برخلاف تحقیقات اقتصاد محور تبلیغات با ...
-
قدرت بازدارندگی در فضای سایبر
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)وضعیت «آنارشیک»گونه فضای سایبر، تأثیرات عمیقی روی منافع و امنیت ملی کشورها میگذارد. بازیگران ناشناس متعددی روزانه منافع و زیرساختهای حیاتی دیگر بازیگران را تهدید میکنند. دولتها باید راهی برای کاستن از آسیبهای این فضا ...
-
شناسایی نشانگرهای ارتقاء کیفیت آموزش هنر در دانشگاهها: مطالعه موردی رشتههای هنری-رسانهای دانشگاه صداوسیما
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)در دهههای اخیر به دلیل افزایش کمی پذیرش دانشجو، کیفیت آموزش عالی هنر تحت تأثیر جدی قرار گرفته است، بهطوری که امکانات، تجهیزات، استاد و بازار کار دانشآموختگان هنر متناسب با این افزایش کمی پذیرش توسعه نیافته است. شناخت ...
-
متحرکسازی کاراکتر در رسانه های سینما، انیمیشن و بازی رایانه ای با رویکرد به فناوری رایانه ای
(پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2018-08-23)متحرکسازی کاراکتر بشکل رایانه ای یکی از گونه های متحرکسازی است که امروزه اصلی ترین نقش را در فیلمهای متحرکسازی،زنده و بازی رایانه ای ایفا می کند. این گونه هنری حلقه واصل بین مخاطب و اثر، همچنین کلید همذات پنداری کاربر با ...



