• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت در دانشگاه اسلامی
    • دوره 8, شماره 17
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت در دانشگاه اسلامی
    • دوره 8, شماره 17
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطۀ سرمایۀ اجتماعی و ارتقای مؤلفه‌های آمادگی کارآفرینی دانشجویان(مورد مطالعه: دانشگاه شیراز)

    (ندگان)پدیدآور
    سلیمی, قاسممهرورز, محبوبهپذیرش, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    438.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف کلی از انجام این پژوهش، پیش‌بینی نقش سرمایۀ اجتماعی در ارتقای آمادگی کارآفرینی دانشجویان دانشگاه شیراز بود. روش: روش پژوهش در این مقاله، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعۀ بررسی، شامل کلیۀ دانشجویان دانشگاه شیراز است که با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای نسبتی، 272 نفر از آنان انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده‌های پژوهش از پرسشنامۀ سرمایۀ اجتماعی گیو و همکاران(2013) و پرسشنامۀ آمادگی کارآفرینی اومنی و همکاران(2009) استفاده شده است. داده‌ها نیز با استفاده از روشهای آماری تی تک‌نمونه‌ای، ضریب همبستگی پیرسون و ضریب رگرسیون چندمتغیّره تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج مطالعه حاکی از آن بود که دانشجویان ریسک‌پذیر نیستند. همچنین بین سرمایۀ اجتماعی و مؤلفه‌‏های آمادگی کارآفرینی رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد. نتیجه‌گیری: نتایج تحلیل داده‌های پژوهش نشان داد که از میان ابعاد سرمایۀ اجتماعی، سرمایۀ شناختی بیش از سایر ابعاد، آمادگی کارآفرینی در دانشجویان را پیش‌بینی می‌کند.
    کلید واژگان
    سرمایۀ اجتماعی
    سرمایۀ انسانی
    آمادگی کارآفرینی
    دانشجویان دانشگاه شیراز

    شماره نشریه
    17
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت آموزش عالی، استادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه شیراز
    دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه شیراز.
    دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه شیراز.

    شاپا
    2345-5713
    URI
    http://miu.nahad.ir/article_644.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/166401

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب