نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحیمیان بوگر, اسحقfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:49:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:49:18Z
dc.date.available1399-07-08T23:49:18Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:49:18Z
dc.date.issued2013-06-22en_US
dc.date.issued1392-04-01fa_IR
dc.date.submitted2012-11-08en_US
dc.date.submitted1391-08-18fa_IR
dc.identifier.citationرحیمیان بوگر, اسحق. (1392). مطالعه اثربخشی آموزه های نهج البلاغه بر ارتقای سلامت روان دانشجویان. فصلنامه پژوهشنامه نهج البلاغه, 1(1), 75-84.fa_IR
dc.identifier.issn2345-5233
dc.identifier.issn2345-5241
dc.identifier.urihttps://nab.basu.ac.ir/article_421.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/163329
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش رهنمودهای نهج البلاغه بر سلامت روان در دانشجویان بود. در یک بررسی آزمایشی با پــیش­آزمون، پس­آزمون و پی گیری با گروه کنترل، 61 نفر از این دانشجویان به­طور تصادفی انتخاب و نیز به­صورت تصادفی در گروه­های آزمایش و کنترل گماشته شدند. شرکت­کنندگان در سه مرحله پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ-28) را تکمیل کردند و گروه­هــای آزمایــش ده جلسه آموزش آموزه­های نهج­البلاغه را هفته­ای یکبار دریافت کردند. نتایج تحلیل واریانس با اندازه­گیری مکرر نشان داد که آموزش رهنمودهای نهج­البلاغه به­طور معناداری سلامت روان دانشجویان گروه­های آزمایش را در مقایسه با گروه­های کنترل بهبود بخشیده است(05/0>p). بنابراین طبق نتایج این پژوهش، آموزش رهنمودهای نهج­البلاغه به شیوه­ی گروهی روش مؤثری برای ارتقای سلامت روان دانشجویان است.fa_IR
dc.format.extent422
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهشنامه نهج البلاغهfa_IR
dc.subjectنهج البلاغهfa_IR
dc.subjectسلامت روانfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleمطالعه اثربخشی آموزه های نهج البلاغه بر ارتقای سلامت روان دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی بالینی دانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage75
dc.citation.epage84


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد