مطالعه اثربخشی آموزه های نهج البلاغه بر ارتقای سلامت روان دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
رحیمیان بوگر, اسحقنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش رهنمودهای نهج البلاغه بر سلامت روان در دانشجویان بود. در یک بررسی آزمایشی با پــیشآزمون، پسآزمون و پی گیری با گروه کنترل، 61 نفر از این دانشجویان بهطور تصادفی انتخاب و نیز بهصورت تصادفی در گروههای آزمایش و کنترل گماشته شدند. شرکتکنندگان در سه مرحله پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ-28) را تکمیل کردند و گروههــای آزمایــش ده جلسه آموزش آموزههای نهجالبلاغه را هفتهای یکبار دریافت کردند. نتایج تحلیل واریانس با اندازهگیری مکرر نشان داد که آموزش رهنمودهای نهجالبلاغه بهطور معناداری سلامت روان دانشجویان گروههای آزمایش را در مقایسه با گروههای کنترل بهبود بخشیده است(05/0>p). بنابراین طبق نتایج این پژوهش، آموزش رهنمودهای نهجالبلاغه به شیوهی گروهی روش مؤثری برای ارتقای سلامت روان دانشجویان است.
کلید واژگان
نهج البلاغهسلامت روان
دانشجویان
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-06-221392-04-01
ناشر
دانشگاه بوعلی سیناسازمان پدید آورنده
استادیار گروه روانشناسی بالینی دانشگاه سمنانشاپا
2345-52332345-5241




