دوره 7, شماره 27
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تبیین وظیفهگراییِ معرفتی در نهجالبلاغه و آثار آن در نظام تعلیموتربیت
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-11-22)چکیده انسانها هر روزه با باورها، ادعاها و موضوعاتی در زمینههای مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... مواجه میشوند که باید در مقام پذیرش یا رد آنها برآیند. لازمه طرح کردن، پذیرش یا رد هر باور و ادعایی، ابتنای آن ...
-
بازخورد حضرت علی(ع) با دو مفهوم «ستم» و «عدالت» در ساختار جامعه
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-11-22)دورة حکومت حضرت علی(ع)، یکی از پرتلأطمترین دوران اسلام است. دورانی که پس از جانشینی پیامبر(ص)، با انواع فتنهها، آشوبها، جنگها و منازعات داخلی همراه بود و بالاخره با توطئهای به شهادت آن حضرت انجامید. امام علی(ع) در این ...
-
الگوی نظری مدیریت جهادی با استفاده از سخنان امیرالمومنین(ع) در نهجالبلاغه
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-11-22)«مدیریت جهادی» ازجمله مفاهیم نوظهوری است که میتواند بُعد سازمان و مدیریت در الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت را در حد مطلوبی توضیح دهد. نقطه ثقل این مفهوم کار و تلاش حکیمانه است که با نوعی مجاهدت الهی همراه شده است و باعث میشود ...
-
طراحی الگوی عوامل مؤثر بر تقویت خودکنترلی در منابع انسانی سازمانها مبتنی بر آموزههای نهجالبلاغه
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-11-22)ازجمله مبانی نظری مربوط به کنترل که امروزه بر آن تأکید میشود، خودکنترلی است. ازآنجا که فرهنگ حاکم بر سازمانهای کشور ما نشأتگرفته از فرهنگ دینی و از جمله فرهنگ علوی است، بستر لازم برای تقویت خودکنترلی در منابع انسانی ...
-
طراحی مدل غلبه بر حصار شیشهای مدیریت از دیدگاه امام علی(ع) با استفاده از تحلیل مضمون نهجالبلاغه و کتاب غررالحکم و دررالکلم
(دانشگاه بوعلی سینا, 2019-11-22)بسیاری از مدیران جوان و کمتجربه و همچنین برخی از مدیران باتجربه، اندکی پس از انتصاب و یا انتخاب در پست و مسئولیتی جدید در مدتی کوتاه با تشکیل دایرهای از اطرافیان مورد وثوق و اطمینان و غالباً چاپلوس خود را محصور به حصاری ...



