دوره 3, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با پیشرفت بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پایه اول دبیرستان شهر تهران 

    استاک, روح الله (انجمن ترویج علم ایران, 2013-02-19)
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی در نمونهای به حجم 897                دانشآموز پایه اول دبیرستان شهر تهران که با روش  خوشهای تصادفی انتخاب  شدهاند، است. روش پژوهش همبستگی و بویژه  مدلیابی معادلات ...

  • عوامل و موانع اندیشه ورزی از منظر قرآن 

    ایمانی خوشخو, مریم؛ علی خانی, لیلا (انجمن ترویج علم ایران, 2013-02-19)
    یکی از مهمترین ابزارهای آدمی در مسیر هدایت و تشخیص حق و باطل، عقل و اندیشه است. این پژوهش در ابتدا به تبیین جایگاه اندیشه از نگاه قرآن  میپردازد و در ادامه موانع و عوامل  اندیشهورزی بیان  میگردد. تحقیق حاضر به این سؤالات ...

  • نقش کتابخانه های دیجیتالی در ترویج علم 

    فتح اله زاده, فرحناز؛ رمضانی, هادی (انجمن ترویج علم ایران, 2013-02-19)
    ترویج علم موجب توسعه علم و دست یافتن قشرهای مختلف جامعه به اطلاعات و دانش  میشود که نتیجه آن رفاه و زندگی بهتر برای افراد جامعه خواهد بود.  کتابخانهها و مراکز اطلاع رسانی که مخزن اطلاعات محسوب  میشوند تأثیر قابل توجهی در ...

  • مرزهای جدید در دیپلماسی علم 

    نظیف کار, غزاله (انجمن ترویج علم ایران, 2013-02-19)
    علم منبعی از قدرت است که جوزف نای از آن تحت عنوان «قدرت نرم» یاد  میکند. در چند دهه اخیر با ورود علم به حوزه دیپلماسی مفهوم جدیدی با نام « دیپلماسی علم» در روابط  بینالملل پا به عرصه گذاشته است. دیپلماسی علم درصدد ...

  • ارزیابی کارایی عملکرد نظام تعلیم و تربیت با استفاده از مدل برنامه ریزی ریاضی (ایران و کشورهای منطقه) 

    کریمی, مجتبی؛ رضائی, جواد (انجمن ترویج علم ایران, 2013-02-19)
    در این مقاله به بررسی و ارزیابی کارایی کشورهای منتخب در زمینه تعلیم و تربیت با استفاده از روش  برنامهریزی خطی پرداخته شده است.  بدینمنظور و با توجه به  آنکه در ارزیابی کارایی عمدتاً از دو روش پارامتری و ناپارامتری استفاده  ...