نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگرایی, احسانfa_IR
dc.contributor.authorحیدری, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorکوکبی, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:45:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:45:34Z
dc.date.available1399-07-08T23:45:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:45:34Z
dc.date.issued2018-04-21en_US
dc.date.issued1397-02-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-03en_US
dc.date.submitted1395-02-14fa_IR
dc.identifier.citationگرایی, احسان, حیدری, غلامرضا, کوکبی, مرتضی. (1397). شناسایی نیروهای پیشران تأثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 29(1), 135-148.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0503
dc.identifier.issn2383-322X
dc.identifier.urihttp://nastinfo.nlai.ir/article_2198.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/161875
dc.description.abstract<strong>هدف: </strong>شناسایی نیروهای پیشران تأثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانش‌شناسی در ایران.<br /> <strong>روش‌شناسی:</strong> این پژوهش از نوع کاربردی و با روش‌های مرور منابع و پیمایش انجام شد. جامعه پژوهش شامل طیف متنوعی از ذی‌نفعان آموزش علم اطلاعات و دانش‌شناسی ازجمله اعضای هیأت علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دوره دکتری و پژوهشگران حوزه آموزش رشته بود. تحلیل نهایی روی 235 پرسشنامه بازگشتی انجام شد.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> نیروهای پیشران تأثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانش‌شناسی در دو گروه نیروهای پیشران درونی (11 مورد) و بیرونی (5 مورد) قرار گرفتند. از میان نیروهای پیشران درونی تأثیرگذار، تخصص‌گرایی در برنامه‌ریزی درسی با میانگین 48/4 و ضریب اهمیت 62/89% در جایگاه نخست بود. از میان نیروهای پیشران تأثیرگذار بیرونی، سیاست‌گذاری و مدیریت نظام آموزش عالی کشور با میانگین 36/29 و ضریب اهمیت 39/73% به‌عنوان مهم‌ترین نیرو شناسایی شد.<br /> <strong>نتیجه‌گیری:</strong> سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان آموزش علم اطلاعات و دانش‌شناسی باید به‌ تمامی نیروهای پیشران درونی و بیرونی تأثیرگذار بر آموزش علم اطلاعات و دانش‌شناسی توجه داشته باشند و از این طریق پویایی و حیات آن را تضمین کنند.fa_IR
dc.format.extent1007
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherNational Library and Archives of Islamic Republic of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعاتfa_IR
dc.relation.ispartofNational Studies on Librarianship and Information Organizationen_US
dc.subjectآموزش علم اطلاعات و دانش‌شناسیfa_IR
dc.subjectنیروهای پیشران درونیfa_IR
dc.subjectنیروهای پیشران بیرونیfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.subjectآموزش علم اطلاعات و دانش‌شناسیfa_IR
dc.titleشناسایی نیروهای پیشران تأثیرگذار بر آینده آموزش علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه لرستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد بازنشستۀ علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue1
dc.citation.spage135
dc.citation.epage148


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد