نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرجبی‌پور میبدی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorرجبی‌پور میبدی, بتولfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:44:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:44:32Z
dc.date.available1399-07-08T23:44:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:44:32Z
dc.date.issued2010-11-22en_US
dc.date.issued1389-09-01fa_IR
dc.date.submitted2010-01-16en_US
dc.date.submitted1388-10-26fa_IR
dc.identifier.citationرجبی‌پور میبدی, علیرضا, رجبی‌پور میبدی, بتول. (1389). استفاده از مدل تحلیل شکاف برای بررسی کیفیت خدمات کتابخانه: گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات, 21(3), 60-76.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0503
dc.identifier.issn2383-322X
dc.identifier.urihttp://nastinfo.nlai.ir/article_196.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/161486
dc.description.abstractمدل تحلیل شکاف ابزاری است که با استفاده از آن می‌توان کیفیت خدمات را از دیدگاه مشتری در سه سطح خدمات مورد انتظار، خدمات ارائه شده، و حداقل خدمات مورد انتظار ارزیابی نمود. هدف اصلی این مطالعه، بررسی کیفی خدمات ارائه شده به کاربران، با استفاده از مقیاس کیفیت خدمات و نیز بررسی مشکلات کاربران هنگام استفاده از کتابخانه بود. این مطالعه در بهار و تابستان سال 1387، در کتابخانه‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شد. در ابتدا، پرسشنامة تحلیل شکاف بین کاربران کتابخانه‌های مورد نظر توزیع شد و از آنها خواسته شد که به ابعاد خدمتی مختلف کتابخانه‌ها از نظر کیفی در سه سطح خدمات مورد انتظار، خدمات ارائه‌شده، و حداقل خدمات قابل ‌قبول نمره دهند. اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نرم‌افزار اس.پی.اس.اس. تجزیه و تحلیل و میانگین خدمات کیفی محاسبه گردید. مطالعة حاضر نشان داد که کتابخانه‌های مورد مطالعه در هیچ‌یک از ابعاد کیفی خدمات، نتوانسته‌اند انتظارات کاربران خود را برآورده کنند. نتایج این مطالعه بیانگر نقاط ضعف و قوت ابعاد کیفی خدمات از دیدگاه کاربران خطاب به مدیران بود و نشان داد که کتابخانه‌های مورد مطالعه در چه ابعادی از نظر کیفی خدمات قابل قبولی دارند. این نتایج، به مدیران در تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌کند تا خدمات کیفی خود را افزایش داده و در نتیجه رضایت کاربران را فراهم کنند.fa_IR
dc.format.extent439
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherNational Library and Archives of Islamic Republic of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعاتfa_IR
dc.relation.ispartofNational Studies on Librarianship and Information Organizationen_US
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.subjectتحلیل شکافfa_IR
dc.subjectابعاد کیفی خدمتfa_IR
dc.subjectکتابخانهfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی یزدfa_IR
dc.titleاستفاده از مدل تحلیل شکاف برای بررسی کیفیت خدمات کتابخانه: گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد و مدرس دانشگاهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue3
dc.citation.spage60
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد