دوره 21, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نقش کتابخانه تخصصی در مدیریت دانش سازمانی؛ گزارشی از پژوهشکدة مهندسی جهاد کشاورزی
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2010-11-22)امروزه، بسیاری از سازمانها، مدیریت دانش را برای تصرف سرمایههای فکری کارکنانشان بهکارمیگیرند. این سازمانها استقرار مدیریت دانش را بهعنوان بخشی از راهبرد سازمان ضروری میدانند. پژوهشکدة مهندسی جهاد کشاورزی از سال 1379، ...
-
یادگیری سازمانی در کتابخانه؛ گزارشی از کتابخانههای مرکزی دانشگاهی در تهران
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2010-11-22)هدف این مقاله بررسی میزان انطباق کتابخانههای مرکزی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سطح شهر تهران با ویژگیهای سازمان یادگیرنده میباشد. جامعة آماری تحقیق را کلیة کارکنان با مدرک لیسانس و بالاتر کتابخانههای ...
-
اعضای هیئت علمی دانشگاه زابل از کتابخانة مرکزی دانشگاه این شهر چه انتظار دارند؟
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2010-11-22)پژوهش حاضر، به بررسی نیازهای اطلاعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه زابل، جهت تعیین اولویتهای خدماتی کتابخانة مرکزی و شناخت موانع دسترسی به اطلاعات میپردازد. این پژوهش، با استفاده از تحقیق پیمایشی انجام شده است. تجزیه و تحلیل ...
-
تلاش برای تولید دانش سازمانی:تجربۀ تشکیل شورای تخصصی و سیاستگذاری کتابخانههای دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2010-11-22)این مقاله حاصل مطالعهای موردی است که به تجربة پیادهسازی مراحل مدیریت دانش سازمانی، از سال 1379 لغایت 1388، در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی مشهد میپردازد. به همین منظور، ضمن مروری مختصر بر مطالعات انجام گرفته در داخل ...
-
مقایسۀ فهرستهای پیوستة دانشگاهی ایران و انگلستان
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2010-11-22)مقالة حاضر با هدف بررسی برخی از امکانات فهرستهای پیوستة همگانی در محیط وب صورت گرفت. بدین منظور، فهرست 20 کتابخانة دانشگاهی کشور انگلستان و همچنین 14 فهرست همگانی دانشگاهی داخل کشور با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب ...
-
تولیدات علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در سالهای 1379-1386
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2010-11-22)هدف از این پژوهش، بررسی تولیدات علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز در سطوح ملی و بینالمللی (آی.اس.آی.) در یک دورة 8 ساله، از سال 1379- 1386 است. این پژوهش از نوع پیمایشی است. جامعة آماری شامل 543 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه ...
-
کتابهای کتابخانة مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان: پراکندگی موضوعی و گزارش استفاده
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2010-11-22)دانشگاهها یکی از مهمترین مراکز آموزش و پژوهش هر کشور محسوب میشوند و بخش عظیمی از پژوهشهای علمی و پروژههای تحقیقاتی هر کشور زاییدة فعالیتهای منبعث از این مراکز میباشد. کتابخانههای دانشگاهی، قلب تپندة هر دانشگاه برای ...
-
خدمات مرجع در کتابخانة مرکزی دانشگاه قم و رضایت مراجعان: یک نظرسنجی
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2010-11-22)پژوهش حاضر، با هدف تعیین میزان رضایت استفادهکنندگان کتابخانة مرکزی دانشگاه قم از خدمات مرجع آن کتابخانه انجام شده است. تعیین انواع خدمات مرجع و شناسایی عوامل رضایتمندی استفادهکنندگان از هدفهای ویژة این بررسی بوده است. ...
-
آیا دانشگاه اصفهان برای پیادهسازی مدیریت دانش آماده است؟
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2010-11-22)امروزه، مدیریت دانش را ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مزیتهای رقابتی و مدیریت داراییهای دانشی آشکار و پنهان سازمانها میدانند. دانشگاهها نیز در مقام سازمانهای تولید، رشد، و اشاعۀ دانش میتوانند از آن بهره گیرند. برای ...
-
ارتقای رضایت کاربران کتابخانه با استفاده از سامانة مدیریت ارتباط با مشتری: گزارش یک تجربه
(سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2010-11-22)هدف از انجام پژوهش حاضر، ارائة راهکارهای ارتقای سطح رضایت کاربران کتابخانۀ مرکزی سازمان مدیریت صنعتی با استفاده از سامانة مدیریت ارتباط با مشتری است. این پژوهش در سه مرحله انجام شده است. مرحلۀ اول به منظور آگاهی از عوامل ...



