| dc.contributor.author | پریشانی, ندا | fa_IR |
| dc.contributor.author | میرشاه جعفری, سید ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | شریفیان, فریدون | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرهادیان, مهرداد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:41:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:41:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:41:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:41:12Z | |
| dc.date.issued | 2017-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-09-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-06-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پریشانی, ندا, میرشاه جعفری, سید ابراهیم, شریفیان, فریدون, فرهادیان, مهرداد. (1396). بررسی تطبیقی اهداف آموزش محیط زیست و فعالیتهای مرتبط با آن در کشورهای منتخب و ایران در راستای پیشنهاد فعالیتهایی برای ایران. رویکردهای نوین آموزشی, 12(1), 1-24. doi: 10.22108/nea.2017.21747 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-3608 | |
| dc.identifier.issn | 2423-6780 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22108/nea.2017.21747 | |
| dc.identifier.uri | http://nea.ui.ac.ir/article_21747.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160225 | |
| dc.description.abstract | در این مقاله با روش تطبیقی و توصیفی- تحلیلی، اهداف غایی و کلی آموزش محیط زیست و نیز فعالیتهای مرتبط با آنها در کشورهای سوئد، استرالیا، کانادا، ترکیه و ایران بررسی شده است. با این هدف، علاوه بر بررسی اسناد و مدارک کشورهای منتخب و ایران در زمینۀ آموزش محیط زیست، با 12 نفر از متخصصان محیط زیست در دو شهر تهران و اصفهان مصاحبه شده است. برای انتخاب این افراد از روش هدفمند و زنجیرهای استفاده شده است و مصاحبه با آنان تا رسیدن به تکمیل اطلاعات ادامه یافته است. نتایج بهدستآمده در بخش اهداف غایی نشان میدهد که روح حاکم بر اهداف کشورهای منتخب، توسعۀ پایدار بوده است. در بخش اهداف کلی در بین بخشهای تقویت دانش، مهارت و نگرش مثبت به طبیعت شباهت هست. در بخش فعالیتهای مرتبط با آموزش محیط زیست، فاصلۀ بسیاری بین کشورهای منتخب با ایران هست که ناشی از وجود فاصلۀ زیاد بین اهداف مدنظر با برنامه اجراشده در کشورمان است. در پایان مقاله، فعالیتهای بومیسازیشده با توجه به هدف غایی آموزش محیط زیست پیشنهاد شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 708 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Isfahan | en_US |
| dc.relation.ispartof | رویکردهای نوین آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | New Educational Approaches | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22108/nea.2017.21747 | |
| dc.subject | بررسی تطبیقی | fa_IR |
| dc.subject | اهداف | fa_IR |
| dc.subject | آموزش محیط زیست | fa_IR |
| dc.subject | فعالیتها | fa_IR |
| dc.title | بررسی تطبیقی اهداف آموزش محیط زیست و فعالیتهای مرتبط با آن در کشورهای منتخب و ایران در راستای پیشنهاد فعالیتهایی برای ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دکتری برنامه درسی، دانشکدۀ علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد دانشکدۀ علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مهندسی شیمی، دانشکدۀ فنی و مهندسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 24 | |