نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیکخواه, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:40:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:41:00Z
dc.date.available1399-07-08T23:40:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:41:00Z
dc.date.issued2008-03-20en_US
dc.date.issued1387-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-14en_US
dc.date.submitted1395-03-25fa_IR
dc.identifier.citationنیکخواه, محمد. (1387). بررسی میزان اطلاعات تخصصی دبیران علوم تجربی دوره راهنمایی تحصیلی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه طرح و تهیه سؤالهای امتحانی و مهارتهای ارزشیابی(سال تحصیلی84-1383). رویکردهای نوین آموزشی, 4(1), 59-80.fa_IR
dc.identifier.issn2476-3608
dc.identifier.issn2423-6780
dc.identifier.urihttp://nea.ui.ac.ir/article_19089.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160147
dc.description.abstract<span lang="FA" dir="RTL">ارزشیابی یکی از مؤلفه های مهم فرآیند آموزشی است که از طریق آن می توان میزان کارایی و اثربخشی طرحهای آموزشی را تعیین نمود، لذا هدف این پژوهش بررسی میزان اطلاعات تخصصی دبیران علوم تجربی در زمینه طرح و تهیه سؤالهای امتحانی و مهارتهای ارزشیابی بوده است. </span><span lang="AR-SA" dir="RTL">روش پژوهش، توصیفی و جامعۀ آماری آن تمامی 408 نفر دبیر علوم تجربی استان بوده است که از طریق نمونه گیری تصادفی، 194نفر انتخاب گردیدند. </span><span lang="FA" dir="RTL">برای بررسی میزان آگاهی دبیران از دانش و مفاهیم مرتبط با ارزشیابی از یک آزمون محقق ساخته </span><span lang="AR-SA" dir="RTL">و</span><span lang="FA" dir="RTL"> برای ارزیابی رعایت مشخصات ظاهری و ادبیات، ملاکهای علمی و فنی، روایی صوری و محتوایی و میزان انطباق سؤالهای بر سطوح حیطۀ شناختی، از چهار</span><span lang="AR-SA" dir="RTL"> چک لیست(فهرستواره) استفاده گردیده است.</span><span lang="FA" dir="RTL">طبق یافته های پژوهش، میانگین نمره دبیران از مفاهیم مرتبط با ارزشیابی(از نمره20)، 25/9 بوده است. بالاترین نمرۀ مربوط به اهداف آموزشی(64/11=</span><span></span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA" dir="RTL">) و کمترین نمره از مفهوم روایی(6/6=</span><span></span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA" dir="RTL">) و میانگین نمره قواعد ارزشیابی بخش آزمایشگاهی9/9 بوده است. میزان رعایت مشخصات ظاهری و ادبیات(سبک نگارش)(18/4</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">=</span><span></span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA" dir="RTL">) و ملاکهای علمی و فنی (03/4</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">=</span><span></span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA" dir="RTL">) بسیار خوب و میزان روایی صوری و محتوایی آنها(29/3</span><span lang="AR-SA" dir="RTL">=</span><span></span><span lang="AR-SA"></span><span lang="FA" dir="RTL">) خوب ارزیابی شده است. 26/74 درصد از سؤالهای دبیران از سطح دانش و 9/17 درصد، از سطح درک و فهم و 84/7 درصد از سطح کاربرد و تحلیل طراحی گردید و از سطوح بالاتر سؤالی طراحی نگردید.</span>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofرویکردهای نوین آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofNew Educational Approaches  en_US
dc.subjectآزمون انشاییfa_IR
dc.subjectآزمون عینیfa_IR
dc.subjectارزشیابیfa_IR
dc.subjectضریب تمیزfa_IR
dc.subjectضریب دشواریfa_IR
dc.titleبررسی میزان اطلاعات تخصصی دبیران علوم تجربی دوره راهنمایی تحصیلی استان چهارمحال و بختیاری در زمینه طرح و تهیه سؤالهای امتحانی و مهارتهای ارزشیابی(سال تحصیلی84-1383)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمدرس مراکز تربیت معلم شهرکردfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage59
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد