نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمصلح, عبدالمجیدfa_IR
dc.contributor.authorبحرینی زاده, منیجهfa_IR
dc.contributor.authorکریمی قهفرخی, سمیراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:35:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:35:40Z
dc.date.available1399-07-08T23:35:40Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:35:40Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-01en_US
dc.date.submitted1394-05-10fa_IR
dc.identifier.citationمصلح, عبدالمجید, بحرینی زاده, منیجه, کریمی قهفرخی, سمیرا. (1395). تأثیر ابعاد جهت‌گیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی شرکت‌های صادراتی استان بوشهر. تحقیقات بازاریابی نوین, 6(4), 125-140. doi: 10.22108/nmrj.2017.21272fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21272
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_21272.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158233
dc.description.abstractصادرات نقش مستقیمی در توسعه و رشد اقتصادی کشور دارد. ازاین‌رو، در دنیای پرتلاطم و سرشار از رقابت کنونی، وجود رهیافتی مطمئن برای دستیابی به اهداف کوتاه­مدت و بلندمدت در شرکت­ها، می­تواند شرکت را در مسیر تکامل و رشد همراهی کند و آن را به جایگاه مطلوب خود نزد مدیران و کارکنان آن برساند. با وجود پیشرفت‌های تجربی و نظری در زمینه استراتژی- عملکرد؛ هنوز توافق اندکی در مورد ماهیت و شکل تعامل این دو مفهوم وجود دارد. هدف از این پژوهش، بهبود عملکرد صادراتی شرکت‌ها با توجه نوع جهت‌گیری استراتژیک مدیران شرکت‌هاست. جامعۀ آماری مطالعۀ حاضر را کلیه مدیران شرکت‌های صادراتی فعال استان بوشهر، که مجموعاً تعداد 33 شرکت است، تشکیل می‌دهد،  برای سرشماری مدیران جامعۀ مورد مطالعه کل 33 شرکت مورد نیاز است. با همکاری اتاق بازرگانی استان بوشهر، جمعاً 30 پرسشنامه گردآوری شده‌است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری نرم‌افزار Smart-PLS استفاده شده‌است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که استراتژی تهاجمی بر عملکرد صادراتی تأثیر معناداری ندارد و با توجه به آماره T فرضیه پژوهشی رد می‌شود. همچنین نتایج نشان می­دهند که استراتژی آینده‌گرایی، پیشگامی و ریسک‌پذیری بر عملکرد صادراتی تأثیر مثبت و معناداری دارند.fa_IR
dc.format.extent670
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21272
dc.subjectجهت‌گیری استراتژیکfa_IR
dc.subjectآینده‌گراییfa_IR
dc.subjectتهاجمی‌بودنfa_IR
dc.subjectریسک‌پذیریfa_IR
dc.subjectپیشگام‌بودنfa_IR
dc.subjectعملکرد صادراتیfa_IR
dc.titleتأثیر ابعاد جهت‌گیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی شرکت‌های صادراتی استان بوشهرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارسfa_IR
dc.contributor.department1- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارسfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارسfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue4
dc.citation.spage125
dc.citation.epage140


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد