• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر ابعاد جهت‌گیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی شرکت‌های صادراتی استان بوشهر

    (ندگان)پدیدآور
    مصلح, عبدالمجیدبحرینی زاده, منیجهکریمی قهفرخی, سمیرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    670.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    صادرات نقش مستقیمی در توسعه و رشد اقتصادی کشور دارد. ازاین‌رو، در دنیای پرتلاطم و سرشار از رقابت کنونی، وجود رهیافتی مطمئن برای دستیابی به اهداف کوتاه­مدت و بلندمدت در شرکت­ها، می­تواند شرکت را در مسیر تکامل و رشد همراهی کند و آن را به جایگاه مطلوب خود نزد مدیران و کارکنان آن برساند. با وجود پیشرفت‌های تجربی و نظری در زمینه استراتژی- عملکرد؛ هنوز توافق اندکی در مورد ماهیت و شکل تعامل این دو مفهوم وجود دارد. هدف از این پژوهش، بهبود عملکرد صادراتی شرکت‌ها با توجه نوع جهت‌گیری استراتژیک مدیران شرکت‌هاست. جامعۀ آماری مطالعۀ حاضر را کلیه مدیران شرکت‌های صادراتی فعال استان بوشهر، که مجموعاً تعداد 33 شرکت است، تشکیل می‌دهد،  برای سرشماری مدیران جامعۀ مورد مطالعه کل 33 شرکت مورد نیاز است. با همکاری اتاق بازرگانی استان بوشهر، جمعاً 30 پرسشنامه گردآوری شده‌است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری نرم‌افزار Smart-PLS استفاده شده‌است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که استراتژی تهاجمی بر عملکرد صادراتی تأثیر معناداری ندارد و با توجه به آماره T فرضیه پژوهشی رد می‌شود. همچنین نتایج نشان می­دهند که استراتژی آینده‌گرایی، پیشگامی و ریسک‌پذیری بر عملکرد صادراتی تأثیر مثبت و معناداری دارند.
    کلید واژگان
    جهت‌گیری استراتژیک
    آینده‌گرایی
    تهاجمی‌بودن
    ریسک‌پذیری
    پیشگام‌بودن
    عملکرد صادراتی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارس
    1- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارس
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21272
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_21272.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158233

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب