نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخدایی گرگری, محمد تقیfa_IR
dc.contributor.authorامیری, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorعباسی اسفنجانی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:35:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:35:35Z
dc.date.available1399-07-08T23:35:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:35:35Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-06en_US
dc.date.submitted1395-08-16fa_IR
dc.identifier.citationخدایی گرگری, محمد تقی, امیری, مجتبی, عباسی اسفنجانی, حسین. (1396). واکاوی تجربه‌های خرید مشتریان از مراکز خرید شهر تبریز با رویکرد پدیدارشناسی. تحقیقات بازاریابی نوین, 7(2), 63-78. doi: 10.22108/nmrj.2017.21798fa_IR
dc.identifier.issn2228-7744
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21798
dc.identifier.urihttp://nmrj.ui.ac.ir/article_21798.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158207
dc.description.abstractبازاریابی تجربی از رویکرد نوآورانة تعامل دوسویه برای بازاریابی بهره می­گیرد. پژوهش دربارة کشف و توصیف عمیق ادراکات و تجربه­های خریداران ازجمله مسائل مراکز خرید است. این مطالعه با هدف تجزیه و تحلیل تجربیات خرید از مراکز خرید و با هدف کشف و استخراج عوامل و مشخصه­های این مراکز برای ایجاد مزیت رقابتی انجام شده است. رویکرد انجام پژوهش از نوع کیفی و به­شیوة پدیدارشناسی تفسیری است. جامعة آماری مطالعه­شده در این پژوهش خریداران و مراجعه­کنندگان به مراکز خرید در تابستان و پاییز 1392 در شهر تبریز است. نمونه­ها به­صورت هدفمند انتخاب شده­اند و حجم آن باتوجه­به ماهیّت پژوهش کیفی تا حد اشباع داد­ه­ها (15 نفر) ادامه یافته است. داده ها با انجام مصاحبه­های فردی و گروهی گردآوری شده و با روش تحلیل دیکلمن تجزیه و تحلیل شده اند؛ سپس نکته­های کلیدی مصاحبه­ها مفهوم­سازی شده و بعد از چندین­بار تحلیل و مقایسة داده­ها، تعداد 200 کد استخراج شده­اند. درنهایت، تعداد 8 مورد عوامل اصلی و 66 مورد عوامل فرعی دسته­بندی شده­ است. مفهوم تجربة خرید مشارکت­کنندگان، ترکیبی از هشت عامل اصلی «عملکرد رفتاری»، «ساختار­های فیزیکی»، «محیط»، «امکانات و تسهیلات»، «بازاریابی»، «ارتباطات»، «آموزش» و «ایمنی و امنیت» تعیین شده است.fa_IR
dc.format.extent634
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات بازاریابی نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Marketing Research Journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21798
dc.subjectبازاریابی تجربیfa_IR
dc.subjectپدیدارشناسی تفسیریfa_IR
dc.subjectتجربه‌های خریدfa_IR
dc.subjectمراکز خریدfa_IR
dc.titleواکاوی تجربه‌های خرید مشتریان از مراکز خرید شهر تبریز با رویکرد پدیدارشناسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکدة مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، اقتصاد و حستبداری، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی ایران، تهران، 3697-19395fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage63
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد