• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل بازاریابی رابطه‌ای بین‌بنگاهی در شبکة کسب‌و‌کار گردشگری پارسیان

    (ندگان)پدیدآور
    اسفیدانی, محمد رحیمنظری, محسنآقایی, محمدعبدالعلی, حامد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    952.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مدیریت هدفمند روابط با مشتریان تجاری یکی از عوامل موفقیت ساز‌مان‌هاست. بر این اساس، شناسایی رابطه و انواع آن و دسته‌بندی مشتریان بر پایة انتظار ایشان از رابطة راهنمای انتخاب استراتژی بازاریابی رابطه را برای شرکت فراهم می‌سازد. در این پژوهش به روش تئوری داده­بنیان و از طریق مصاحبه‌ با فعالان شبکة روابط کسب‌و‌کار گردشگری در   هتل­های پارسیان تئوری بازاریابی رابطه‌ای بین­بنگاه‌های تجاری در این بازار شناسایی شده­اند. در این پژوهش، از طریق     نمونه­گیری نظری و با انجام 17 مصاحبه، معیارهای نوع‌شناسی روابط شامل متغیرهای جذابیت رابطه و میزان عمق و دوام رابطه متأثر از عواملی چون ارزش مورد انتظار، اعتماد     ادراک­شده، وابستگی ادراک­شده و متغیرهای میانجی    سرمایه­گذاری‌های طرفین در رابطه، نهادینه­سازی و تطابق که موجب ایجاد دیدگاه‌های متفاوت مشتریان تجاری می­شود، شناسایی شده است. بر این اساس، دیدگاه ایشان در شناسایی فرصت‌ها، وقف منابع، بی­اعتنایی، خیانت و بازیابی رابطه تقسیم می‌شود و شرکت بنا بر دیدگاه و انتظار مشتریان تجاری، استراتژی بازاریابی رابطه‌ای را برمی­گزیند. حمایت، شراکت، رقابت در جهت مثبت و منفی و جلب رضایت استراتژی‌های پیشِ روی شرکت براساس دیدگاه مشتری و نوع رابطه است.
    کلید واژگان
    بازاریابی رابطهای بینبنگاهی
    نوع‌شناسی رابطه
    نوعشناسی مشتری
    جذابیت رابطه
    عمق و دوام رابطه

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-02-20
    1396-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
    دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    استادیار گروه پژوهشی مدیریت توسعه اقتصادی دانشگاه تربیت مدرس
    دانشجوی دکتری/ دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.102899.1171
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_22560.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158186

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب