نگاهی نوآورانه به بانکداری الکترونیک: تبیین نقش استراتژیهای بازاریابی رابطهمند در ارتباط با مشتریان
(ندگان)پدیدآور
هرندی, عطاءالهفاطمی, زهراعبدی, زهرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
شدت رقابت در بازارها و درک اهمیت حفظ مشتریان سازمانها برای ایجاد مزیت رقابتی به حرکت تدریجی به سمت ایجاد و حفظ روابط بلندمدت نوآورانه با مشتریان وابسته است. براساس نظر محققان، یکی از بهترین رویکردهایی که شرکتها و بخشهای خدماتی بدین هدف اتخاذ میکنند، بازاریابی رابطهمند است. در این مقاله تأثیر نوآورانة استراتژیهای بازاریابی رابطهمند (پیوندهای مالی، اجتماعی و ساختاری) بر عملکرد ارتباط با مشتری (طول مدت ارتباط، عمق و وسعت ارتباط) به واسطة رضایت ارتباطی و تعهد ارتباطی در استفاده از خدمات نوین بانکداری الکترونیکی بررسی شده است. تحقیق حاضر، از نظرهدف، کاربردی بوده و براساس روش گردآوری دادهها، توصیفی و از نظر روش تجزیه و تحلیل دادهها، از نوع معادلات ساختاری است. نمونة آماری این تحقیق 266 نفر از مشتریان یک بانک دولتی در شهر مشهد است. نتایج تحقیق نشاندهندة تأثیر مثبت معنادار پیوند ساختاری بر رضایت ارتباطی و رضایت ارتباطی بر تعهد ارتباطی است. همچنین، وجود تأثیر قوی معنادار تعهد ارتباطی بر طول مدت ارتباط، عمق و وسعت ارتباط مشاهده میشود که نشاندهندة نقش تأثیرگذار ایجاد تعهد ارتباطی بر عملکرد ارتباط با مشتری است. به طور خلاصه میتوان گفت که در این مطالعه پیوند اجتماعی و ساختاری تأثیر معناداری بر طول و عمق در پویند هستند
کلید واژگان
استراتژیهای بازاریابی رابطهمندرضایت ارتباطی
تعهد ارتباطی
عملکرد ارتباط با مشتری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت استراتژیک، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایراندانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران




