بررسی تاثیر موسیقی بر احساس لذت مشتریان خانم در بازایابی عصبی
(ندگان)پدیدآور
بنیادی نائینی, علیادیب کیا, حدیثنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی تأثیر سرعت موسیقی بر احساس لذت مشتریان در خرید اینترنتی است که با استفاده از دستگاه الکتروانسفالوگرام و سنجش عملکرد مغز و ذهن ناخودآگاه مشتریان انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت اکتشافی و از نظر روش تجربی است. دستگاه الکتروانسفالوگرام، دستگاهی برای ثبت سیگنالهای مغزی است که معمولاً در پزشکی استفاده میشود و امروزه در بازاریابی نیز کاربرد بسیار دارد. خروجیهای این دستگاه پس از حذف مصنوعات با استفاده از نرمافزار متلب، از طریق آزمون مقایسة میانگین یک جامعه در دو زمان، در نرمافزار SPSS میان نمونة 10 نفری از خانمهای دانشجو با سنین بین 26 تا 35 سال از شهر تهران مقایسه شد، نتایج حاصل از تحقیق حاضر نشان میدهد احساس لذت در حالت خرید بدون موسیقی با حالت خرید با پخش موسیقی با سرعت کمتر تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و احساس لذت در حالت بدون پخش موسیقی بیشتر از حالت خرید با پخش موسیقی با سرعت زیاد است.
کلید واژگان
موسیقیبازاریابی عصبی
احساس لذت
امواج مغزی.
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار/دانشگاه علم و صنعتکارشناس ارشد/دانشگاه علم و صنعت ایران




