ارزش درک شده و نگرش کاربران در راستای تبلیغات اینترنتی
(ندگان)پدیدآور
کفاش پور, آذررحیم نیا, فریبرزنبی زاده, طاهرهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله با هدف بررسی تاثیر ارزش بر نگرش در راستای تبلیغات اینترنتی با توجه به نقش جنسیت شکل گرفته است. برای نیل به این هدف، فضای نمونه 252 نفری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی طبقهبندی شده انتخاب گردید. همچنین ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه استاندارد شده دوکافی (1996) و زانگ و وانگ (2005)، بوده است که روایی و پایایی آن تأیید گردیده و دادههای جمعآوری شده با استفاده از نرمافزار اسمارت پی.ال.اس مورد تحلیل قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان داد که ارزش درک شده کاربران از سرگرمی و آگاهی بخشی به عنوان دو استراتژی پرکابرد در زمینه تبلیغات اینترنتی، ارتباط مستقیم و معناداری با نگرش در راستای تبلیغات اینترنتی دارد و همچنین جنسیت، بر ارتباط بین ارزش درک شده آگاهی بخشی و سرگرمی و نگرش، تاثیر تعدیل کننده دارد.
کلید واژگان
ارزش درک شدهنگرش
جنسیت
آگاهی بخشی
سرگرمی
تبلیغات اینترنتی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهددانشیار دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد
کارشناسی ارشد بازاریابی بینالملل دانشگاه فردوسی مشهد




