• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 3, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 3, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و مقایسهٔ اثربخشی روش های آموزش ریاضی به دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری دورهٔ ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    عریضی, حمیدرضاعابدی, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    321.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    برخی دانش آموزان، به رغم برخورداری از هوش طبیعی یا حتی بالاتر از طبیعی و دارا بودن حواس بینایی و شنوایی سالم، قادر به فراگیری مطالب آموزشی و مفاهیم ویژه با استفاده از روش های متداول در مدارس نیستند. این قبیل دانش آموزان را، که در کتاب های روان شناسی با نام های گوناگون نامیده اند، ساموئل کرک، در سال 1963، به عنوان کودکان مبتلا به ناتوانی های یادگیری مطرح کرد. یکی از انواع ناتوانی های یادگیری در دانش آموزان، ناتوانی یادگیری ریاضی است که حاکی از دشواری هایی در درک مفاهیم ریاضی است. در این پژوهش، اثربخشی سه روش آموزش تکلیف، آموزش فرایند یا توانایی، و آموزش تکلیف – فرایند در آموزش ریاضی به دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری ریاضی بررسی و مقایسه شده است. یافته های پژوهش نشان می دهند که میان نمره های پیش آزمون و پس آزمون آزمودنی ها در آزمون پیشرفت تحصیلی ریاضی اختلاف معناداری وجود دارد که ناشی از اجرای روش های آموزش است. به عبارت دیگر یافته های پژوهش نشان می دهند که روش آموزش تکلیف، آموزش فرایند یا توانایی، و آموزش تکلیف – فرایند در آموزش ریاضی به آزمودنی ها مؤثر بوده است.
    کلید واژگان
    ناتوانی یادگیری
    روش های تدریس
    آموزش ریاضیات
    روش تدریس تکلیف
    روش تدریس فرآیند یا توانایی
    آموزش تکلیف
    فرآیند

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2004-06-21
    1383-04-01
    ناشر
    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار روان شناسی دانشگاه اصفهان
    عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان

    شاپا
    1735-1235
    URI
    http://noavaryedu.oerp.ir/article_78752.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157626

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب