• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نوآوری های آموزشی در مدارس ایران

    (ندگان)پدیدآور
    منطقی, مرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    233.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    وقوع انقلاب اطلاعاتی از سویی و پیشرفت روزافزون فناوری ها از سوی دیگر، نظام آموزشی سنتی را از بسیاری جهات به شدت تحت تأثیر قرار داده است تا تحولاتی را به آن تحمیل کند. عدم کارآیی نظام پیشین حافظه مدار در شرایطی که حجم علم در هر 5/5-5 سال دو برابر می شود، تغییر رویکرد سنتی به رویکرد حل مسئله را الزامی کرده است. همچنین پیشرفت در فناوری های ارتباطی، در نظام آموزشی تأثیر گذاشته و تحولاتی را در آن ایجاد کرده است. از این رو بررسی نوآوری های آموزشی 1 (شامل تغییرات در زمینۀ نظام های آموزشی، محتوای آموزشی، تغییراتی که به تحول سازمان آموزشی می انجامد و فناوری های جدید آموزشی)، در ایران از اهمیت ویژه برخوردار شده است. این پژوهش، براساس اطلاعات حاصله از مهم ترین نوآوری های به وقوع پیوسته در سطح جهان و تهیۀ و تدوین پرسشنامه ای محقق ساخته که از سوی 1316 نفر از دبیران مدارس راهنمایی و دبیرستانی زن و مرد در سطح 14 استان کشور تکمیل شده، به بررسی میزان تحقق نوآوری های مزبور پرداخته است.  نتایج به دست آمده اولاً بیانگر نوآوری های آموزشی است که در سطح مدارس کشور محقق شده و ثانیاً بیانگر نوآوری های آموزشی است که معلمان و اولیای اجرایی_ آموزشی نوآور، تمایل به زمینه سازی سازمان آموزش و پرورش برای تحقق آن ها داشته اند.
    کلید واژگان
    نوآوری های آموزشی
    فناوری های جدید آموزشی
    معلمان زن و مرد
    رویکرد سنتی
    رویکرد مسئله مدار

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2005-06-22
    1384-04-01
    ناشر
    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم

    شاپا
    1735-1235
    URI
    http://noavaryedu.oerp.ir/article_78773.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157552

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب