نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمانی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorمظفر, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:33:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:33:29Z
dc.date.available1399-07-08T23:33:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:33:29Z
dc.date.issued2004-03-20en_US
dc.date.issued1383-01-01fa_IR
dc.identifier.citationایمانی, محسن, مظفر, محمد. (1383). تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار (چاپ سال 1381 ـ 1382) در مقایسه با محتوای کتاب تعلیمات دینی (چاپ سال 1380)، سال دوم دبستان، بر اساس الگوی تحلیل محتوایی ویلیام رومی. نوآوری های آموزشی, 3(1), 114-142.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_78748.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157539
dc.description.abstractیکی از اهداف و نیازهای مبرم نظام آموزشی هر کشور، برنامه ریزی، تدوین، تغییر و روزآمد کردن کتاب های درسی است. برنامه ریزی و تدوین کتاب های روزآمد سبب می شود دانش آموزان با سیر و تحول پیشرفت جهان و کشورمان همگام شوند، برای دستیابی به این مهم، گروه تألیف و تدوین کتاب های درسی، دفتر گروه تعلیمات دینی و قرآن، مبادرت به تدوین کتاب "هدیه های آسمان" و "کتاب کار" آن کرده است. نویسندگان این مقاله، با توجه به اینکه کتاب های مذکور جدیدالتألیف اند، به تحلیل محتوایی آن ها با روش تجزیه و تحلیل ”ویلیام رومی“ پرداخته اند. در این تجزیه و تحلیل به تحلیل محتوایی متن، پرسش ها و تصاویر کتاب ها از طریق میزان ضریب درگیری دانش آموزان با کتاب ها پرداخته شده است. آنچه از تحلیل محتوایی کتاب تعلیمات دینی (چاپ 1380) و کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار (چاپ سال 1381) پایه دوم ابتدایی به دست آمده، حاکی از این است که ضریب درگیری دانش آموزان با متن و تصاویر در کتاب تعلیمات دینی و کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار پایین است و منجر به درگیری دانش آموزان و تصاویر نمی شود، اما ضریب درگیری 1/1 در پرسش ها بیانگر این امر است که کتاب هدیه های آسمان موجب درگیری بیشتر دانش آموزان شده، در حالی که کتاب قبلی در این زمینه ضعیف است. به طور کلی، ضریب درگیری دانش آموزان با محتوای کتاب تعلیمات دینی 0/41 و با کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار 1/2 است. نتیجه اینکه کتاب جدید موجب درگیری بیشتر دانش آموزان با محتوا شده و کتاب قبلی ضریب درگیری پایینی داشته است.fa_IR
dc.format.extent1010
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectکتاب هدیه های آسمانfa_IR
dc.subjectکتاب کارfa_IR
dc.subjectکتاب تعلیمات دینیfa_IR
dc.subjectالگوی ویلیام رومیfa_IR
dc.titleتحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار (چاپ سال 1381 ـ 1382) در مقایسه با محتوای کتاب تعلیمات دینی (چاپ سال 1380)، سال دوم دبستان، بر اساس الگوی تحلیل محتوایی ویلیام رومیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تاریخ و فلسفۀ تعلیم و تربیتfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue1
dc.citation.spage114
dc.citation.epage142


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد