| dc.contributor.author | سرکارآرانی, محمدرضا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:33:27Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:33:27Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T23:33:27Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T23:33:27Z |  | 
| dc.date.issued | 2002-09-23 | en_US | 
| dc.date.issued | 1381-07-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | سرکارآرانی, محمدرضا. (1381). اصلاحات برنامهٔ درسی ملی ژاپن با تأکید بر رویکرد تلفیقی. نوآوری های آموزشی, 1(1), 67-88. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-1235 |  | 
| dc.identifier.uri | http://noavaryedu.oerp.ir/article_78714.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157525 |  | 
| dc.description.abstract | هدف این مقاله، مطالعه و بررسی فرایند اصلاح برنامه های درسی ژاپن بر اساس پژوهش های ملی، بین المللی و تطبیقی سال های 1993 تا 2000 میلادی و تجربه های اصلاحات آموزشی در دوره های گذشته است. پیشینه و ضرورت های اصلاح برنامه درسی ملی ژاپن، با استفاده از روش تحقیق مطالعه موردی و توصیفی بررسی شده و با تأکید بر رویکرد تلفیقی اصلاحات برنامه های درسی ملی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است. نگارنده در این مقاله، ابتدا هدف های اصلاحات آموزشی و تغییر برنامه های درسی ژاپن را در دوره های گذشته بررسی کرده است و سپس، پژوهش های ملی را که اصلاح برنامه های آموزشی و درسی مبتنی بر آن ها بوده، مورد تجزیه وتحلیل قرار داده است. در ادامه، اصول، راهبردها و تغییرات برنامه های آموزشی و درسی با تأکید بر روش عملیاتی کردن رویکرد تلفیقی در برنامه های درسی و نحوه افزایش دروس اختیاری و کاهش محتوای آموزشی و ساعات دروس تبیین شده است. نهایتاً در پایان مقاله، ضمن بحث و نتیجه گیری باهدف بهر ه گیری مدیران، برنامه ریزان، سیاست گذاران و پژوهشگران بخش های مختلف آموزش وپرورش – به ویژه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی – نحوه استفاده از این تجربه در ایران بررسی شده و پیشنهادهای عملی در این زمینه ارائه گردیده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 854 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | نوآوری های آموزشی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Educational Innovations | en_US | 
| dc.subject | برنامهٔ درسی ملی ژاپن | fa_IR | 
| dc.subject | رویکرد تلفیقی | fa_IR | 
| dc.title | اصلاحات برنامهٔ درسی ملی ژاپن با تأکید بر رویکرد تلفیقی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.citation.volume | 1 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 67 |  | 
| dc.citation.epage | 88 |  |