نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسرکارآرانی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:33:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:33:27Z
dc.date.available1399-07-08T23:33:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:33:27Z
dc.date.issued2002-09-23en_US
dc.date.issued1381-07-01fa_IR
dc.identifier.citationسرکارآرانی, محمدرضا. (1381). اصلاحات برنامهٔ درسی ملی ژاپن با تأکید بر رویکرد تلفیقی. نوآوری های آموزشی, 1(1), 67-88.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_78714.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157525
dc.description.abstractهدف این مقاله، مطالعه و بررسی فرایند اصلاح برنامه های درسی ژاپن بر اساس پژوهش های ملی، بین المللی و تطبیقی سال های 1993 تا 2000 میلادی و تجربه های اصلاحات آموزشی در دوره های گذشته است. پیشینه و ضرورت های اصلاح برنامه درسی ملی ژاپن، با استفاده از روش تحقیق مطالعه موردی و توصیفی بررسی شده و با تأکید بر رویکرد تلفیقی اصلاحات برنامه های درسی ملی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است. نگارنده در این مقاله، ابتدا هدف های اصلاحات آموزشی و تغییر برنامه های درسی ژاپن را در دوره های گذشته بررسی کرده است و سپس، پژوهش های ملی را که اصلاح برنامه های آموزشی و درسی مبتنی بر آن ها بوده، مورد تجزیه وتحلیل قرار داده است. در ادامه، اصول، راهبردها و تغییرات برنامه های آموزشی و درسی با تأکید بر روش عملیاتی کردن رویکرد تلفیقی در برنامه های درسی و نحوه افزایش دروس اختیاری و کاهش محتوای آموزشی و ساعات دروس تبیین شده است. نهایتاً در پایان مقاله، ضمن بحث و نتیجه گیری باهدف بهر ه گیری مدیران، برنامه ریزان، سیاست گذاران و پژوهشگران بخش های مختلف آموزش وپرورش – به ویژه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی – نحوه استفاده از این تجربه در ایران بررسی شده و پیشنهادهای عملی در این زمینه ارائه گردیده است.fa_IR
dc.format.extent854
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectبرنامهٔ درسی ملی ژاپنfa_IR
dc.subjectرویکرد تلفیقیfa_IR
dc.titleاصلاحات برنامهٔ درسی ملی ژاپن با تأکید بر رویکرد تلفیقیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1
dc.citation.issue1
dc.citation.spage67
dc.citation.epage88


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد