دوره 1, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • آشنایی با کتاب و آشنایی با مجله 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    آشنایی با کتابعنوان کتاب فرهنگ توصیفی علوم تربیتیانگلیسی - فارسیتدوین: محسن فرمهینی فراهانیچاپ اول: زمستان ۱۳۷۸ناشر: انتشارات اسرار دانشچاپ: نوبهارسال انتشار: تعداد صفحات: ۷۴۴تیراژ: ۴۳۰۰ جلدفرهنگ علوم تربیتیمرکز پخش انتشارات ...

  • آگهی زمینه‌ها و عنوانهای پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۲ 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    آسیب شناسی1- ریشه یابی علل ضعف دانش آموزان ایرانی در آزمون بین المللی ریاضیات و علوم (TIMSS-R) و ارایه پیشنهاد برای رفع آنها۲- آسیب شناسی هویتی دانش آموزان از طریق تحلیل و ارزیابی کتابهای درسی (هویت دینی، ملی، نومی ....).۳- ...

  • جلسات تبادل نظر درباره ی پروژه ی «طراحی برنامه درسی ملی» 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)

  • معرفی مؤسسه ی پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی و فعالیتهای علمی - پژوهشی آن (1) 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    مقدمه به منظور تحقق بخشیدن به راهبرد (استراتژی) متکی کردن تصمیم گیری به یافته‌های پژوهشی و علمی کردن فعالیتها در سازمان، «مؤسسه ی پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی» وابسته به سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی در ...

  • چکیده ی طرح‌های پژوهشی پایان یافته 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    به موجب بند ۲ از ماده‌ی ۲ اساسنامه ی مؤسسه ی پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی انجام دادن طرحهای پژوهشی بنیادی کاربردی برای بهبود کیفی برنامه‌های آموزشی و درسی از اهم وظایف مؤسسه است. لذا در این بخش از فصلنامه ...

  • نوآوری چیست؟ 

    گنجی, حمزه (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    نو یا تازه عبارت از چیز یا کسی است که با اشیا یا افراد موجود و شناخته شده تفاوت دارد؛ مثلاً شعر نو به شعری گفته می‌شود که با اشعار موجود و اشعاری که مردم به آن‌ها عادت کرده‌اند متفاوت است. بنابراین، نوآوری عبارت از فراهم‌آوردن ...

  • مفهوم آموزش فناوری در آموزش عمومی 

    علاقه مندان, جعفر (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    طرح موضوع آموزش فناوری در آموزش عمومی از سوی سازمانی که مسئولیت پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را بر عهده دارد، بدون هر تفسیری سؤال برانگیز است و هر کس را که در این زمینه مخاطب قرار گرفته است، به طرح این پرسش ترغیب می کند که ...

  • اصلاحات برنامهٔ درسی ملی ژاپن با تأکید بر رویکرد تلفیقی 

    سرکارآرانی, محمدرضا (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    هدف این مقاله، مطالعه و بررسی فرایند اصلاح برنامه های درسی ژاپن بر اساس پژوهش های ملی، بین المللی و تطبیقی سال های 1993 تا 2000 میلادی و تجربه های اصلاحات آموزشی در دوره های گذشته است. پیشینه و ضرورت های اصلاح برنامه درسی ...

  • آموزش از راه دور رهیافتی نوین در آموزش تربیت بدنی، مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی نظام آموزش راه دور و حضوری 

    فردانش, هاشم؛ فراهانی, ابوالفضل (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    آموزش از راه دور یک نظام نوین آموزشی است که کشورهای مختلف بنا به مقتضیات محلی، فرهنگی و اجتماعی خود در رشته ها و سطوح مختلف از آن بهره مند شده اند، موضوع کیفیت عملکرد تحصیلی فراگیرندگان آموزش از راه دور در مقایسه با آموزش ...

  • پژوهش مبتنی به عمل فکورانه در فرایند برنامه درسی، نظریه عمل گرای شواب 

    مهرمحمدی, محمود (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    بیش از سه دهه از زمانی که شواب برای نخستین بار قلمرو و برنامه درسی را در شرف مرگ و نیستی خواند، می گذرد. این باور که شواب، به مثابه یکی از صاحب نظران برجسته رشته برنامه درسی، آن را ابراز می کرد، همراه با عوامل و شرایط دیگر ...

  • الگویی برای پژوهش در ارزشیابی تحصیلی بر اساس دیدگاه هرمنوتیک 

    باقری, خسرو؛ یزدانی, عبدالوهاب (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    دیدگاه تأویلی، چون رویکردی در علوم انسانی، در دهه های اخیر بار دیگر احیا شده است. اصول این دیدگاه در مطالعات تربیتی نیز به کار گرفته شده است. در مقاله حاضر، کاربرد خاصی از این اصول در قلمرو پژوهش درباره ارزش یابی پیشرفت ...