نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضا زین آبادی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, زینبfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:32:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:32:52Z
dc.date.available1399-07-08T23:32:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:32:52Z
dc.date.issued2016-03-20en_US
dc.date.issued1395-01-01fa_IR
dc.identifier.citationرضا زین آبادی, حسن, محمودی, زینب. (1395). نقش مدیران در ایجاد و توسعۀ تسهیم دانش در معلمان ابتدایی: معرفی متغیر رهبری تسهیم دانش. نوآوری های آموزشی, 15(1), 85-103.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_79084.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157342
dc.description.abstractپژوهش حاضر به روش ترکیبی اکتشافی و با هدف بررسی نقش مدیران در ایجاد و توسعۀ تسهیم دانش در میان معلمان انجام شده است. ابتدا در بخش کیفی، خبرگان آموزشی به صورت هدفمند انتخاب شده و مورد مصاحبه قرار گرفتند. نتایج تحلیل محتوا و کدگذاری مصاحبه ها 60 نشانگر را شناسایی نمود. نشانگرها در قالب 12 بعد شامل «باور مدیر به تسهیم دانش»، «نیاز آفرینی برای تسهیم دانش»، «ترویج فرهنگ مشارکت در مدرسه»، «توسعه روابط و تعامل در مدرسه»، «تعیین انتظارات رسمی از معلمان برای تسهیم دانش»، «برگزاری جلسات برای تسهیم دانش»، «ایجاد فرصت غیررسمی برای تسهیم دانش»، «ایجاد و پرورش گروه های یادگیرنده»، «مدیر به عنوان الگوی تسهیم گر دانش»، «شناسایی و پرورش معلمان مشتاق به تسهیم دانش»، «تشویق به تسهیم دانش»، و «تشویق به مستندسازی دانش» طبقه بندی شد. در بخش کمّی نیز بر اساس نشانگان و ابعاد شناسایی شده، پرسش نامۀ رهبری تسهیم دانش طراحی شد. در این بخش 377 معلم مدارس ابتدایی شهر تهران به صورت تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و پرسش نامه را تکمیل کردند. داده های این بخش با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی تحلیل شد. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که الگوی اندازه گیری متغیر رهبری تسهیم دانش برازش خوبی با داده ها دارد. این پژوهش به نقش مدیران در ایجاد و توسعۀ تسهیم دانش در معلمان تأکید می کند و متغیر و پرسش نامۀ رهبری تسهیم دانش را به پژوهشگران علاقه مند پیشنهاد می کند. در پایان در مورد یافته ها بحث شده  است.fa_IR
dc.format.extent1113
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectتسهیم دانشfa_IR
dc.subjectرهبری تسهیم دانشfa_IR
dc.subjectمعلمfa_IR
dc.subjectمدیرfa_IR
dc.titleنقش مدیران در ایجاد و توسعۀ تسهیم دانش در معلمان ابتدایی: معرفی متغیر رهبری تسهیم دانشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage85
dc.citation.epage103
nlai.contributor.orcid0000-0001-7345-5012


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد