اثر جنسیت و سطح فعالیت بدنی بر خودپندارۀ بدنی دانش آموزان دورۀ راهنمایی تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
بقاییان, معصومهبهرام, عباسخلجی, حسننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از اجرای این پژوهش بررسی اثر جنسیت و سطح فعالیت بدنی بر خودپنداره بدنی دانش آموزان بود. 408 دانش آموز دختر و پسر مقطع راهنمایی در دامنه سنی 11 تا 14سال (204 دانش آموز دختر سال و 204 دانش آموز پسر) به صورت خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. شرکت کنندگان پرسشنامه مشخصات فردی و پرسشنامه خود- توصیفی بدنی (مارش 1994) که شامل 11 خرده مقیاس بود را تکمیل کردند. پژوهش مربوطه از نوع علی ـ مقایسه ای بود.در این تحقیق از آزمون تحلیل واریانس دو عاملی در قالب یک طرح (سطح فعالیت) 2 × (جنسیت) 2 به منظور تعیین اثر جنسیت و سطح فعالیت بر خودپنداره بدنی و خرده مقیاس های آن استفاده شد. یافته های تحلیل واریانس دوعاملی نشان داد که اثر اصلی جنسیت و تعامل جنسیت و سطح فعالیت (05/0
کلید واژگان
خودپندارۀ بدنییجنسیت
سطح فعالیت
دانش آموز نوجوان
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2013-09-231392-07-01
ناشر
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیسازمان پدید آورنده
مدرس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهراندانشیار دانشگاه تربیت معلم تهران
دانشیار دانشگاه اراک




