نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضا میرحاجی, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:32:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:32:25Z
dc.date.available1399-07-08T23:32:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:32:25Z
dc.date.issued2010-09-23en_US
dc.date.issued1389-07-01fa_IR
dc.identifier.citationرضا میرحاجی, حمید. (1389). رویکرد آموزش رسمی زبان عربی به انتخاب واژگان پایۀ زبان معیار و تأثیرش بر آن. نوآوری های آموزشی, 9(3), 125-146.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_78934.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157198
dc.description.abstractبراساس آنچه در راهنمای برنامۀ درسی زبان عربی آمده، از میان رویکردهای مختلف به آموزش زبان دوم، برای آموزش این درس رویکرد فهم متن با قید «دینی» انتخاب شده است. در این انتخاب ، برداشت از قانون اساسی، توصیه های رهبری، نیازها و تجارب آموزشی نقش داشته اند. این رویکرد ضمن این که تأثیر خود را بر تمامی اجزای کتاب درسی از قبیل محتوا، تمرین ها، واژگان پایه، تعابیر و اصطلاحات می گذارد، باید و نبایدهایی هم در مقابل مؤلفان قرار می دهد. اما مهم این است که این امر خللی در امر آموزش زبان عربی معیار ایجاد نمی کند. در این نوشتار، ضمن تبیین این رویکرد و علل انتخاب آن، به راهکارها و چالش های آن اشاره و ضمن بیان ویژگی های زبان عربی معیار روشن شده است که این رویکرد تأثیری بر فراگیری زبان عربی معیار ندارد.fa_IR
dc.format.extent262
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectرویکردfa_IR
dc.subjectهدفfa_IR
dc.subjectفهم متنfa_IR
dc.subjectمتون دینیfa_IR
dc.subjectزبان معیارfa_IR
dc.titleرویکرد آموزش رسمی زبان عربی به انتخاب واژگان پایۀ زبان معیار و تأثیرش بر آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضوهیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی،گروه زبان وادبیات عرب،fa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage125
dc.citation.epage146


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد