دوره 9, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
رویکرد آموزش رسمی زبان عربی به انتخاب واژگان پایۀ زبان معیار و تأثیرش بر آن
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2010-09-23)براساس آنچه در راهنمای برنامۀ درسی زبان عربی آمده، از میان رویکردهای مختلف به آموزش زبان دوم، برای آموزش این درس رویکرد فهم متن با قید «دینی» انتخاب شده است. در این انتخاب ، برداشت از قانون اساسی، توصیه های رهبری، نیازها ...
-
نقد و بررسی مبحث فعل مرکب درکتابهای زبان فارسی دورۀ متوسطه
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2010-09-23)یکی از مباحثی که در کتابهای زبان فارسی مقطع متوسطه بسیار مورد نقد قرار می گیرد مقوله فعل مرکب است که به اذعان دبیران فارسی مشکل سازترین مطلب این کتابهاست. در این پژوهش پس از ارائه آرائ برخی از دستورنویسان و زبانشناسان و ...
-
مدل فراواژه در خدمت نقد واژگانی راهنمای برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی و کتاب فارسی "بخوانیم" پایۀ اول
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2010-09-23)آموزش واژه بخش مهمی از آموزش زبان است. در برنامۀ درسی فارسی دورۀ ابتدایی، توجه درخوری به واژگان شده است، اما این مقوله در کتاب فارسی "بخوانیم" پایۀ اول مورد غفلت واقع شده است . در مقالۀ حاضر با توجه به ملاحظات راهنمای ...
-
مطالعۀ اهداف و مؤلفه های آموزش مهارت های زبانی(خواندن، نوشتن،گوش دادن وسخن گفتن) در برنامۀ درسی زبان فارسی دورۀ متوسطۀ ایران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2010-09-23)هدف پژوهش حاضر، آماده سازی بستری برای تدوین اهداف و مؤلفه های آموزش مهارت های زبانی در برنامۀ درسی زبان ملّی دورۀ متوسطه به شکلی منسجم و هماهنگ با دوره های ابتدایی و راهنمایی است. روش پژوهش تحلیل کیفی محتواست. داده ها عبارت ...



