مرور دوره 12, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
- 
تبیین و بازشناسی ظرفیت نظریه های ناظر به آموزش ارزش ها در نظام آموزشی از منظر اثربخشی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-06-22)در مقدمة این بحث به این پرسش اساسی و مقدر پاسخ داده خواهد شد که «ملاک اثربخشی در آموزش و به ویژه آموزش ارزش ها چیست؟» آموزشی دارای این ویژگی دانسته شده است که اجمالا آثار «تربیتی» داشته و منجر به بروز رفتار آگاهانه مطابق ...
 
- 
شناسایی و اولویت بندی عوامل مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در مدارس (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-06-22)این تحقیق به منظور شناسایی و اولویت بندی عوامل مرتبط با آموزش زبان انگلیسی انجام گرفته است. بدین منظور 270 نفر از دبیران زبان انگلیسی استان آذربایجان غربی به صورت خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. علاوه بر آن، روش تدریس ...
 
- 
ماندگاری تأثیرِ آموزش پیش دبستانی بر مهارت های شفاهی زبان فارسی کودکان ترک زبان و پیشرفت تحصیلی آنان در پایان سال سوّم ابتدایی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-06-22)یافته های پژوهشی نشان می دهد که کودکان ترک زبانی که از آموزش های پیش از دبستان بهره مند می شوند در سال اول دورۀ ابتدایی در مهارت های شفاهی زبان فارسی نسبت به هم سالان خود تواناترند و پیشرفت تحصیلی بهتری دارند. امّا برای ...
 
- 
محاسبه کارایی دفتر برنامه ریزی و تألیف کتاب های درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با استفاده از بودجه ریزی عملیاتی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-06-22)الزامات قانونی برنامه پنجم توسعة کشور ، دستگاه های اجرایی را موظف نموده است که پایان برنامة بودجه ریزی خود را بر اساس بهای تمام شده تغییر و مستقر نمایند . سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در راستای ...
 



