دوره 4, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تأثیر آموزش فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2005-12-22)امروزه فراشناخت یکی از مهم ترین عوامل تبیین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان محسوب می شود (موارخ، 1999). منظور از فراشناخت آگاهی فرد از فرایندهای شناختی خویش وکنترل و تنظیم شناخت است (فلاول، 1985). به منظور بررسی تأثیر آموزش مهارت ...
-
رابطه سبک های یادگیری، خود کارآمد پنداری و رشته تحصیلی در دانش آموزان متوسطه نظری
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2005-12-22)این پژوهش به منظور بررسی رابطة سبک های یادگیری، خود کارآمد پنداری و رشته تحصیلی در دانش آموزان متوسطه نظری انجام گرفته است. در این پژوهش در پی دانستن آن بوده ایم که آیا میان رشته های تحصیلی و سبک های یادگیری، میان خود ...
-
بررسی اثربخشی تدریس به شیوه حل مسئله و ارزشیابی بر اساس شاخص های پژوهشگرانه در پرورش روحیه پژوهشگری
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2005-12-22)پرورش دانش آموختگان واجد توانمندی های شناختی و گرایش های عاطفی برای پژوهش و نوآوری، آرمان همه نظام های آموزشی دنیاست. درکشور ما نیز ایجاد تحول و جنبش در این زمینه یک ضرورت و عزم ملی تلقی شده است. بی تردید این هدف باید به ...
-
بررسی نیازهای آموزشی و تربیتی والدین و دانش آموزان مقطع متوسطه کشور در خرده فرهنگ های مختلف ایران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2005-12-22)در پژوهش حاضر سعی بر این بوده است که با بهره گیری از الگوی نیاز سنجی ترکیبی، علاوه بر شناسایی نیازهای آموزشی و تربیتی والدین دانش آموزان مقطع متوسطه مدارس کشور، در ابعاد گوناگون دربارة فرزندان، نیازهای دانش آموزان و دیدگاه ...



