دوره 2, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • چکیده طرح‌های پژوهشی پایان یافته (۴) 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-06-22)
    عنوان طرح ۱. بررسی روش‌های مناسب ملحوظ کردن ارزش‌های شهروندی با توجه به موازین دینی در برنامه‌‌های درسی مجری: خانم ملیحه آشتیانی راهنما: دکتر عبدالعظیم کریمی تاریخ شروع: سال ۸۱ تاریخ پایان: سال ۸۳   تعریف مسئله طی ...

  • معرفی مؤسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی (۴) ساختار تحقیقات 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-06-22)
    مقدمه به منظور پاسخ گویی به بخشی از نیاز‌های پژوهشی کشور در زمینه برنامه‌های آموزشی و درسی دوره‌های تحصیلی ابتدایی راهنمایی متوسطه و پیش دانشگاهی و ارتقای سطح کیفی آن‌ها مؤسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی ...

  • یادداشت سردبیر: راهبرد‌های پرورش توانایی نوآوری 

    گنجی, حمزه (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-06-22)
    در شماره‌های پیشین درباره تعریف نوآوری و ویژگی‌های افراد نوآور بحث کردیم. در این شماره به دو مورد از راهبرد‌هایی اشاره میکنیم که توانایی نوآوری را افزایش می دهند اولین راهبرد مورد نظر، بدترین حالت ممکن است که میتوان آن را ...

  • شناسنامه ای برای واژه ها 

    طیبی, اکرم (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-06-22)
    الگوهایی که تاکنون برای جمع آوری واژگان پایه مورد استفاده قرار گرفته معمولاً بر پیکره های واژگانی عظیم و بسامدشماری یا شم زبانی مجریان طرح متکی بوده است فهرست های بسامدی بسیار تحت تأثیر منابعی قرار دارند که در تهیه فهرست ...

  • نقش و کارکردهای نهادهای آموزشی در انتقال ارزش های اجتماعی - فرهنگی 

    حسن زاده, رمضان (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-06-22)
    در این مقاله، به بررسی نقش و کارکرد نهادهای آموزشی در انتقال ارزش های فرهنگی- اجتماعی می پردازیم. نهادهای آموزشی از جمله نهادهای بنیادی جامعه به حساب می آیند. اصولاً جوامع برای یادگیری، دانش اندوزی، انتقال ارزش های فرهنگی- ...

  • درآمدی بر فلسفه آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران 

    باقری, خسرو (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-06-22)
    تاکنون، به صراحت و به صورت مدون، فلسفه ای برای آموزش وپرورش کشور ما مشخص نگردیده است. با توجه به نقش بنیادی و هدایت کننده فلسفه آموزش وپرورش، آشکار است که تدوین چنین فلسفه ای، شرط لازم و اجتناب ناپذیر تأمین انسجام فکری و ...